اجرای طرح نهال کاری همگانی در آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - همزمان با روز جهانی خاک، 12 هزار اصله درخت در 20 هکتار از زمین های پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز کاشته شد.

کد مطلب: ۹۷۴۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نهال کاری همگانی در آذربایجان‌شرقی

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: آب، خاک و زمین، از عناصر اصلی محیط زیست است و برای حفظ این محیط، باید حفاظت همزمان از این سه عنصر انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان این که حفاظت از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی، وظیفه همه افراد جامعه است، افزود: برخی ها برای مقاصد شخصی خود، اقدام به کوه خواری می کنند، که اداره کل منابع طبیعی باید جلوی این معضل را بگیرد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی هم گفت: به منظور اجرای طرح کاشت 14 میلیون اصله درخت در کشورمان، 390 هزار اصله درخت در 49 نقطه از 9 شهرستان آذربایجان شرقی و در مساحتی افزون بر 900 هکتار کاشته می شود.
اکبر فتحی افزود: شوری خاک در اطراف دریاچه ارومیه، ورود فاضلاب های شهری به زمین های کشاورزی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی برای توسعه شهرسازی، از عوامل اصلی تهدید کننده زمین های کشاورزی آذربایجان شرقی است.
امیر هاشمی فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز هم با بیان اینکه زندگی آپارتمان نشینی و آسیب های ناشی از آن، گسترش فضای سبز و درختکاری شده را ضروری کرده است، از تخصیص 750 میلیون ریال اعتبار برای نهال کاری در این پایگاه خبر داد.
کاشت درخت در آذربایجان شرقی تا نیمه دوم اسفند که هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است ادامه خواهد یافت و اولویت اداره کل منابع طبیعی برای کاشت درخت، محل هایی است که زیرساخت های لازم برای مراقبت از درختان و رسیدگی آسان به آنها وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار