مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: یزد بعنوان یک گالری هنری خاص در جهان مطرح است

یزد(پانا) -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از شهر یزد بعنوان یک گالری هنری خاص در جهان نام برد و گفت:خشت خشت یزد از فرهنگ و هنر بالای این شهر جهانی یاد می کند.

کد مطلب: ۹۷۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد: یزد بعنوان یک گالری هنری خاص در جهان مطرح است

مجید جوادیان زاده در مراسم افتتاحیه همایش سایه های فیروزه ای با بیان این مطلب افزود:هر یک از نمادهای قدیمی شهر یزد از مسجد جامع کبیر تا ساباط های یزد نشان از آیین مند زندگی کردن مردم یزد حکایت می کند که این سرمایه بسیار ارزشمند و مهم است.
وی با بیان اینکه مردم کویر با سختی های طبیعی دوچندانی همراه بوده اند اما در عین حال با این سختی با هنری که داشته اند مقابله نموده اند،اظهار داشت:قنات تا هنر معماری یزد نشان دهنده همت والای ارزشمند یزدی هاست به طوریکه به آیین مند زندگی کردن یزدیها کمک موثری کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به توسعه و شکاف یزد در گذشته و زندگی امروزی در دنیای مدرن کنونی مردم شهر یزد اشاره کرد و گفت:نیاز است در بسترهای علمی به شکافهایی که ایجاد شده است توجه کرد.
وی همچنین گفت:به دبیرخانه اولین همایش ملی سایه های فیروزه ای ۳۰مقاله ارشاد که نهایتا ۲۰مقاله دردو روز برگزاری همایش در قالب پوستر و سخنرانی ارایه می شود.
جوادیان زاده تصریح رکرد:این همایش در محورهای مختلفی همچون؛شهر یزد میراث جهانی،تجربیات و کاربردهای هنرهای جدید،ارتقاء سیما بر منظر شهرو...برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار