برگزاری گفتمان های دینی در مدارس پاکدشت

پاکدشت (پانا) - کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت از برگزاری گفتمان های دینی در مدارس شهید قرچه لو و الغدیر منطقه با محوریت خود شناسی خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گفتمان های دینی در مدارس پاکدشت

هادی علی عسگری کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در نشست هم اندیشی گفتمان های دینی اظهار داشت: شکل گیری باورهای دینی و اعتقادی جوانان نیازمند خود شناسی، خود باوری، زمینه سازی و تجمیع افکار سازنده است که با برگزاری گفتمان های دینی می توان در این راستا گام برداشت.

او در ادامه گفت:گفتمان دینی در مدارس از طریق تبادل و تعامل کلامی چهره به چهره با مخاطب در فضای مدرسه برگزار می‌شود و درعصر انفجار اطلاعات باید به سوالات دانش آموزان به صورت روشن پاسخ داد و اگر دانش آموزان سوالی دارند باید بدون استرس سوالات خود را مطرح نمایند. در اجرای گفتمان های دینی ارایه یک روش برای همگان موثر نیست و باید در تهیه شیوه گفتمان دقت کرد تا روحیه سئوال‌گیری و درگیری با خود در دانش آموز تقویت شود.

علی عسگری همکاری تنگاتنگ خانه و مدرسه را عامل بسیار مهمی در پیشرفت تحصیلی و اخلاقی دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان بیشتر زمان خود را در خانه سپری می کنند و این والدین هستند که به عنوان یک الگوی عملی مناسب می توانند در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش برجسته ای ایفا نمایند وگفتمان های دینی در سطح مدارس با موضوع آسیبهای اجتماعی هم تاثیرات مخرب ماهواره، سبک زندگی اسلامی، استفاده مطلوب از فضای مجازی،عفاف و حجاب ، تشریح احکام اسلام، تقویت بنیه‌ دینی جوانان و رفع شبهات فکری آنها برگزار می شود.

کارشناس مسئول اقامه نماز، قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت اذعان داشت:با توجه به تعامل و ظرفیت بالای آموزش و پرورش پیش بینی می شود گفتمان های بیشتری با موضوعات اقتصاد مقاومتی، دین و ارزش های دینی، سواد و رسانه و آسیب های اجتماعی برگزارشود.

تشریح اهمیت نماز، تبیین فلسفه احکام اسلام، مقایسه احکام دین اسلام با سایر ادیان، عرفان‌های نوظهور، روابط اجتماعی، حجاب و عفاف، فرهنگ انتظار و مهدویت، وظیفه شیعیان درعصر غیبت، ویژگی‌های دوران جوانی و فضایل اخلاقی از جمله موضوعات مورد بحث در گفتمان‌های دینی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار