برگزاری جلسه مشورتی و هم‌اندیشی توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری با هدف ارتقاء فعالیت‌های نمایش و سرود در مدارس

اردبیل (پانا) - جلسه مشورتی و هم‌اندیشی توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری اردبیل با هدف ارتقاء کمی و کیفی فعالیت گروه‌های نمایش و سرود با حضور مدیران منتخب مدارس نواحی یک و دو اردبیل در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه مشورتی و هم‌اندیشی توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری با هدف ارتقاء فعالیت‌های نمایش و سرود در مدارس

در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان طی سحنانی با اشاره به اینکه مدرسه محوری دروازه ورود آموزش و پرورش به نظام آموزشی پیشرفته است گفت: وزارت آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺎ ﻫﺪف پرورش روحیه ی مشارکت جویی، مسئولیت پذیری، تعامل و همدلی بین دانش آموزان و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻫﻨﺮی و زﯾﺒﺎﯾﯽ ﺷـﻨﺎﺳﯽ آنان ﮐﻪ ﻣﺼـﺮح اﺳــﻨﺎد ﺗﺤﻮﻟﯽ در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳــﺖ، ﺑﺎ روﯾﮑﺮد ﻣﺪرﺳـﻪ ﻣﺤﻮری و ﮔﺴـﺘﺮش و ﺗﻌﻤﯿﻖ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی در سالتحصیلی جاری نسبت به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در قالب جدید «جشنواره فردا» اقدام می‌نماید.

سیدغلامحسن خلیلی موسوی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری چهار دﻫﻪ ﻗﺪﻣﺖ دارد و ﺣﺪود 70 رﺷﺘﻪ را ﭘﻮﺷﺶ ﻣﯽ دﻫﺪ افزود: مسابقات در 5 حوزه‌ی ادبی و فرهنگی، هنرهای آوایی،‌ ﻓﯿﻠﻢ و ﻫﻨﺮﻫﺎی ﻧﻤﺎﯾﺸﯽ، هنرهای دستی و تجسمی و حوزه رسانه و فضای مجازی برگزار و هزاران نفر از داﻧﺶآﻣﻮزان ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ و ﻋﻼﻗﻪ‌ﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﻫﻨﺮ استان در آن مشارکت می‌نمایند.

او گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ﺑﺰرگﺗﺮﯾﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻫﻤﺪﻟﯽ و ﻫﻤﺮاﻫﯽ اﺳﺖ. ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺗﻤﺎﺷﺎﺧﺎﻧﻪ آﯾﯿﻦ و ﺳﻨﺖﻫﺎی ﺑﻮﻣﯽ و ﻣﺤﻠﯽ اﺳﺖ. ﻣﻬﺎرت آﻣﻮز و ﺷﻐﻞآﻓﺮﯾﻦ اﺳﺖ و بسیاری از هنرمندان فعلی استان از دل همین مسابقات بیرون آمده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سیاست آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و هنر را کشف استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی برشمرده و افزود: آموزش و پرورش طبعاً نگاه بلند مدت به حوزه فرهنگ و هنر دارد و یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور را در پروسه‌ای یک ساله در قالب مسابقات فرهنگی و هنری فردا با صرف هزینه‌های فراوان اجرا می‌نماید.

خلیلی موسوی با اشاره به آمار مسابقات فرهنگی و هنری در سال گذشته گفت: بیش از 150000 نفر از دانش‌آموزان استان در مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر شرکت نموده و 3950 نفر دانش‌آموز در قالب 264 گروه هنری اعم تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، نمایشنامه‌خوانی و... حضور داشته‌اند و مسابقات سالجاری به مدارس ابلاغ گردیده و انشاالله شاهد حضور بیش از پیش دانش‌آموزان در این مسابقات خواهیم بود.

در ادامه مدیران شرکت کننده در جلسه به نقد و بررسی دستورالعمل جدید با عنوان «جشنواره فردا» پرداخته و ضمن بیان مشکلات و موانع پیش‌رو راهکارهای خود برای توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدارس به خصوص در حوزه هنرهای آوایی و‌ ﻓﯿﻠﻢ و ﻫﻨﺮﻫﺎی ﻧﻤﺎﯾﺸﯽ را برشمردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار