مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سرانه ورزش فارس 27 صدم متر مربع است

شیراز(پانا)_ مدیرکل آموزش وپرورش فارس با بیان اینکه سرانه ورزشی دانش آموزان فارس درحال حاضر 27 صدم متر مربع است گفت: این درحالی است که برای افزایش یک صدم درصد سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان، نیازمند احداث 9هزار متر مربع فضای ورزشی هستیم.

کد مطلب: ۹۷۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: سرانه ورزش فارس 27 صدم متر مربع است

علی عسکر نجفی در جلسه شورای ورزش مدارس استان فارس اظهار داشت: درحال حاضر سرانه ورزشی دانش آموزان استان 27 صدم متر مربع است و این درحالی است که در سال گذشته این سرانه 24 صدم متر مربع بوده وما شاهد افزایش 3 صدم مترمربع بودیم.

نجفی با اشاره به اثرات ورزش در دانش آموزان اضافه کرد: ورزش مقاوم ودوام بخش آموزش است همانگونه که علما ما نیز عقل سالم را در بدن سالم می پنداشتند.

او همچنین به دیگر کارکردهای ورزش در دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: درحال حاضرما با آسیب های اجتماعی در دانش آموزان مواجه هستیم که تقویت ورزش، میتواند منجر به کاهش این آسیب ها شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین توسعه ورزش دانش‌آموزی را موجب توسعه روحیه امید ونشاط در بین دانش آموزان دانست و گفت: در ساحت زیستی وبدنی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیز به این مطلب تاکید فراوان شده است

نجفی همچنین عملکرد حوزه تربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان را درسال گذشته رضایتبخش عنوان کرد و افزود: درحال حاضر استان فارس در بین 4 استان برتر کشور در حوزه ورزش دانش آموزی است.

او افزود: اما همگان براین نقش واقفند که اگر به ورزش پایه که همان ورزش مدارس است توجه شود قطعا ما در آینده قهرمانان بزرگی را در حوزه ورزش کشور خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گریزی به آمارهای نگران کننده در بحث ناهنجاری های قامتی دانش آموزان زد و گفت: باید متولیان ورزش درسایر نهادها از جمله ورزش وجوانان وشهرداری ها دراین خصوص به آموزش وپرورش کمک کنند.

نجفی همچنین بر اهمیت ورزش خصوصا در مدارس شبانه روزی که دانش آموزان تمام وقت خود را در آنجا می گذرانند اشاره کرد و وافزود: در سالهای اخیر تلاش شده تجهیزات ورزشی این مدارس تقویت شود اما با وجود همه این تلاش ها ، همچنان این مدارس نیازمند امکانات و تجهیزات هستند.

او ابراز امیدواری کرد: که بتوان بارایزنی های صورت رفته در طی یک برنامه چند ساله همه این مدارس را مجهز به امکانات و تجهیزات ورزشی ازجمله زمین چمن مصنوعی کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس در پایان با اشاره به مشکلات مالی کنونی در کشور گفت: این مساله نباید منجر به کاهش فعالیت های ورزشی در مدارس شود لذا باید به سمت طرح های ورزشی کم هزینه ولی پر اثر رفت.

نجفی توسعه ورزش و نرمش صبحگاهی در همه مدارس استان را در زمره همین طرح ها عنوان کرد و افزود: همین حرکت میتواند در سایر کارکردهای آموزش وپرورش که به ان اشاره شد بسیار موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار