یک واحد تولیدی گیلان بعد از 4 سال دوباره احیا شد

رشت (پانا) - واحد تولیدی - صنعتی کاشی خزر پس از چهار سال تعطیلی دوباره در شهرک صنعتی رشت راه اندازی شد و فعالیت مجدد خود را از سر گرفت .

کد مطلب: ۹۷۳۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
یک واحد تولیدی گیلان بعد از 4 سال دوباره احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز در جریان بازدید اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان استانی از وضعیت این واحد تولیدی گفت : با روی کار آمدن مدیریت و مالکیت جدید باتجربه و نیز بهره گیری از کادر فنی کارآمد و با سابقه فنی از استان های اصفهان، یزد و گیلان این واحد تولیدی دوباره به چرخه تولید باز گشت.

فرهاد دلق پوش با اشاره به تعطیلی چهار ساله واحد تولیدی کاشی خزر افزود : بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات آن بر اثر سوء مدیریت قبلی دچار آسیب و مشکلاتی شده بود که با به کارگیری دانش فنی و پشتکار مهندسان دلسوز این مرز و بوم این سرمایه‌گذاری عظیم دوباره احیاء شد.

وی با بیان اینکه صنایع کاشی خزر با ۲۴ سال تجربه در حوزه تولید کاشی، یکی از پیشگامان این صنعت در کشور محسوب می شود،گفت: با اهتمام مدیرعامل جدید کارخانه و حمایت کامل این سازمان، نسبت به رفع چالش ها و مشکلات عدیده آن اقدام شده تا این سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت از وضعیت رکود خارج شود.

وی با اشاره به برف سنگین سال ۱۳۸۳ در رشت که موجب تخریب قسمتی از کارخانه شد، به عنوان بخشی از مشکل این واحد صنعتی اظهار کرد : بعد از این واقعه، مدیریت شرکت با استفاده از این فرصت اقدام به ساخت یک کارخانه مدرن با تجهیزات پیشرفته تر در سالن ۲۳ هزار متری نمود.

وی تصریح کرد: پس از آن موضوع اختلاف بین شرکاء و سهامداران ، بدهی های معوق بانکی و عدم بازاریابی صحیح و اصولی به عنوان چالش اصلی این واحد بزرگ در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان، صیانت از سرمایه های ملی را یک وظیفه همگانی عنوان و ذکر کرد : با تیم جدید، این واحد تولیدی به عنوان یک برند شاخص و با تجربه در تولید کاشی و سرامیک با مدرن ترین تجهیزات تولیدی با همکاری و اعتماد بانک های عامل در استمهال بدهی ها و سایر مسئولان استانی و سعه صدر برخی طلبکاران دوباره رونق خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت تولیدی کاشی خزر نیز در این زمینه گفت : شرکت در سال ۹۴ به عللی تعطیل شد که در آن زمان ۳۸۰ نفر نیرو داشت.

حسن صابری با اشاره به اینکه امروز دوسایت تولید خزر یک و دو در این واحد صنعتی طراحی و اجرا شده است، افزود : خزر دو که اکنون راه اندازی شده ، کاشی دیوار می زند و از هفته آینده با سه شیفت کاری و حدود ۲۰۰ نیرو فعالیت خود به ظرفیت کامل می رساند.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این دو سایت به ۴۰۰ نیرو نیاز داریم، تصریح کرد: ظرف یک 1.5ماه آینده خزر۱ هم فعال می شود و در این سایت نیز ۲۰۰ نفر مشغول به کار می شوند که در مجموع با توجه به نیروهای ستادی وپشتیبانی حدود ۴۵۰ نفر نیرو خواهیم داشت.

صابری ظرفیت روزانه کاشی کف این واحد تولیدی را ۱۵ هزار مترمربع و دیوار را حدود ۴۰ هزار متر مربع عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سایت خزر ۲ با کمک پرسنل سابق این شرکت و چندین کارشناس خارج از استان از یزد و اصفهان در زمینه کاشی و سرامیک ، راه اندازی شده است .

وی بدون اشاره به سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی دوباره این واحد صنعتی گفت: دستگاه ها و تجهیزاتی نیز خریداری شده که پس از رسیدن به زودی در این واحد تولیدی استفاده خواهیم کرد.

صابری در پاسخ به این پرسش که آیا۴۰۰ نیرویی که در این کارخانه جذب می شوند، همان نیروهای سابق مجموعه هستند ؟ گفت: بخشی از آنها همان نیروهای سابق این واحد صنعتی هستند.

وی ادامه داد: فرم ها را جلوی کارخانه گذاشته ایم و افرادی که تمایل به کار دارند، این فرم ها را پر می کنند که پس از مصاحبه اگر قابلیت و شرایط بکارگیری را داشته باشند، جذب می شوند و تا کنون یکصد نفر جذب شده اند.

گیلان دارای حدود دو هزار و 950 واحد صنعتی فعال است که از این تعداد 400 واحد در شهرصنعتی رشت مستقر هستند.

دولت یازدهم برای حفظ واحدهای موجود کارگروه های مختلفی را از جمله رفع موانع تولید، رونق تولید و جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و غیره راه اندازی کرد که همچنان با قوت فعالیت می کنند در این کارگروه ها که با حضور دستگاه های مرتبط و تولیدکنندگان برگزار می شود، موانع واحدهای تولیدی بررسی و برای مشکلات آنها راهکار ارائه می شود،مشکلات ملی نیز به بخش کشوری منعکس می شود.

علاوه براین ؛ تسهیلات رونق تولید نیز طی چندین سال گذشته برای نقدینگی و تجهیز و نوسازی و توسعه واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

طی سال گذشته ۸۴۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت و ۳۵۷ واحد تولیدی احیاء گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار