نشست مشترک شورای آموزش و پرورش نیشابور با موسسان مدارس و مراکز غیردولتی برگزار شد

نیشابور (پانا)- هم زمان با فرا رسیدن هفته مدارس و مراکز غیر دولتی، نشست مشترک اعضای شورای آموزش و پرورش نیشابور با موسسان و مراکز غیردولتی این شهرستان در محل سالن خیام دانشکده فنی مهندسی مجموعه دانشگاه آزاد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک شورای آموزش و پرورش نیشابور با موسسان مدارس و مراکز غیردولتی برگزار شد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامی داشت هفته مدارس و مراکز غیر دولتی (24الی30 آذر ماه) و تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسگری(ع) گفت: مدارس و مراکز غیر دولتی مانند بال های آموزش و پرورش همواره سبب خیر، برکت و رشد و نمو دانش آموزان در بخش های مختلف شده اند.

حسین مهرابادی افزود: مدارس و مراکز غیر دولتی نیشابور با پوشش بیش از 12 هزار دانش آموز در 95 مرکز غیر دولتی، در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و قرانی رشد چشمگیری داشته و توفیقات بسیاری را کسب کرده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در سالهای اخیر شرایط سختی را طی می کند، در دوسال اخیر با رشد سریع جمعیتی و افزایش 11 هزار دانش آموزی مواجه شده ایم ولی زیرساخت های پوشش این جمعیت مهیا نشده است اما بسیار امیدواریم با هم اندیشی مسئولان شهرستان مسیر خوبی را برای آموزش و پرورش ترسیم کنیم.

علیرضاقامتی با اشاره به نقش مهم معلم در جامعه و اثرات بسیار مهم شورای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بدون تردید توجه به آموزش و پرورش توجه به جامعه است و رشد و نمو هرگز فراهم نمی شود مگر با توجه بیش از پیش به حوزه تعلیم و تربیت و در کنار آن معیشت جامعه فرهنگیان.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور خاطر نشان کرد: اجرای قانون و قانون مداری باید از خودمان شروع شود و به جای جنگ و انتقاد باید دنبال مطالبات به حق و قانونی باشیم و بستر هم افزایی و انگیزه بخشی را در جامعه فراهم کنیم و به آن عمل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور نیز با اظهار خرسندی از تعاملات به وجود آمده با آموزش و پرورش، انقلاب اسلامی را بیش از همه انقلاب فرهنگی دانست و گفت: در این انقلاب، آموزش نقش مهمی را ایفا می کند و باعث سازندگی جامعه خواهد شد و در این مسیر نقش مدارس بسیار خطیر و بزرگ است.

در واقع این امر مهمی که برعهده آموزش و پرورش گذاشت شده است نیاز به کمک های مختلف نهادهای مردمی و خانواده دارد و تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی یکی از نمونه های مهم این مشارکت است.

علی سعیدی افزود: جلوگیری از تمرکز و تمرکززدایی، مشارکت های مردمی و کاهش تصدی گری دولت در امر آموزش، سه هدف مهم تاسیس مدارس غیر دولتی است و قطعا این مدارس می توانند، تجلی گاه ظهور و شکوفایی استعدادها و حضور نخبگان در دانشگاه ها باشد.

در ادامه جلسه عظیمی نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز مباحث مورد نیاز درباره آنفلوآنزا را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار