متن و حاشیه پنجمین روز ثبت نام داوطلبان؛ بیش از 7 هزار نفر عزم بهارستان کردند

تهران (پانا) -پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور آغاز شد.

کد مطلب: ۹۷۳۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
متن و حاشیه پنجمین روز ثبت نام  داوطلبان؛ بیش از 7 هزار نفر عزم بهارستان کردند

داوطلبان این انتخابات تا ۱۶ آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی.

در اولین ساعات از پنجمین روز، سید مصطفی میرسلیم بود که با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرد و تنور انتخابات را داغ کرد.

میر سلیم پیشتر در ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۶ هم برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کره بود که با مجموع ۴۷۸ هزار و ۲۶۷ رأی نفر سوم در این دوره از انتخابات شد.

رامین مهمان‌پرست ، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و البته سفیر سابق ایران در لهستان صبح پنجشنبه با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین مجلس شورای نام‌نویسی کرد.

مهمانپرست نیز پیش از این یک بار با استعفا از سمت سخنگویی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود.

فاطمه واعظ جوادی رئیس سازمان محیط زیست دولت اول احمدی نژاد نیز در انتخابات ثبت نام کرد، البته که او به عنوان وزیر دولت بهار به خبرنگاران گفت که به جریان احمدی نژاد تعلق ندارد.

در روزهای گذشته تعدادی از نو اصولگران و اعضای جبهه پایداری از جمله حمید رسایی برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند.

موید حسینی صدر ، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز امروز با حضور در وزارت کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد ولی نکته قابل توجه درباره او، برخی گمانه زنی ها مبنی بر فعالیتش به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

او در جریان گفت وگوی خود با پانا این مساله را تکذیب کرد ولی گفت که به عنوان مدیرعامل شرکت آلمانی اسکوتک مشغول فعالیت بوده که شنبه هفته جاری از این مقام استعفا کرده است. این نماینده مجالس هشتم و نهم درباره حقوق 5 هزار یورویی خود در این شرکت، گفت که همه افرادی که در خارج از کشور فعالند و حقوق میگیرند، حقوق بالای 4 هزار یورو دارند ولی من نمی‌خواهم مبلغ حقوقم را اعلام کنم!

احمد مازنی و محمد کاظمی ، نمایندگان اصلاح طلب تهران و ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در وزارت کشور برای انتخابات پارلمان یازدهم ثبت نام کردند.

ثبت نام بیش از 6 هزار نفر در انتخابات مجلس

سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره اخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس اظهار کرد: از صبح امروز ۱۱۶۵ نفر ثبت‌نام کردند که شامل ۱۰۶۲ نفر مرد و ۱۰۳ زن می‌شوند.

او ادامه داد: کل داوطلبان تا این لحظه ۶۰۶۶ نفر شامل ۶۶۹ زن و ۵۳۹۷ مرد است که یعنی ۱۱ درصد ثبت نام کنندگان را زنان و ۸۹ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

ثبت نام خبرگان در 5 حوزه انتخابیه

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در آستانه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان هستیم. این ثبت نام از صبح فردا آغاز و تا ۲۱ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر در تهران، شیراز، قم و بجنورد و مشهد انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور کار‌ثبت‌نام از داوطلبان خبرگان رهبری را نیز انجام می‌دهد.

در این میان و بعد از اظهارات سخنگوی ستاد انتخابات کشور، علی اصغر یوسف نژاد ، دبیر هیات رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای حضور در پارلمان یازدهم ثبت نام کرد.

و بالاخره اصلاح‌طلبان

حزب اتحاد ملت که با بیانیه از اعضا خود برای حضور در انتخابات مجلس دعوت کرده بود، دقایقی پیش شاهد حضور علی شکوری راد ، دبیر کل خود در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم بود.

آذر منصوری ، از اعضا شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و قائم مقام دبیر کل این حزب نیز همراه با شکوری راد به وزارت کشور آمد تا در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کند.

جوانگرایی خوب است اما نه برای مجلس!

بیژن نوباوه ، نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عصو جبهه پایداری نیز برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم از دیگر چهره های اصولگرایی بود که در وزارت کشور حاضر شد.

او در پاسخ به این سوال پانا که از کدام حوزه انتخابیه وارد انتخابات می‌شود، گفت: من از حوزه انتخابیه ثبت نام خواهم کرد ولی هنوز با اصولگرایان برای حضور در لیست رایزنی نکرده ام.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه جوانگرایی لازم است اما نه برای قوه مقننه گفت: مجلس کار اجرایی ندارد که لازم باشد حتما جوان باشد اما افراد می‌توانند سنشان بالا باشد اما فکر جوان داشته باشند.

آخرین آمار ثبت نام کنندگان

موسوی، سخنگوی ستاد انتخاب کشور در پایان زمان پنجمین روز ثبت نام داوطلبان حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «تا پایان امروز 7421 نفر شامل 821 زن و 6 هزار و 600 نفر مرد در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند.»

او همچنین بیان کرد: «از میان ثبت نام کنندگان 4 درصد دارای سابقه نمایندگی در ادوار مختلف بوده اند. همچنین 26 درصد ایثارگر، 4 درصد دارای تحصیلات حوزوی بوده اند.»

این مقام مسئول یادآور شد: «همچنین از میان ثبت نام کنندگان 13 درصد دارای مدرک تحصیلی دکتری، 78 درصد مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و 5 درصد مدرک تحصیلی لیسانس و کمتر از آن بوده‌اند.»

او همچنین بیان کرد: «استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس به ترتیب دارای بیشترین تعداد داوطلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را داشته اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار