دهیاری‌های استان قزوین درجه بندی شدند

قزوین (پانا) - مدیرکل امور روستایی و شوراها گفت: کلیه دهیاریهای استان قزوین براساس سه شاخص درآمد، جمعیت و وسعت روستا درجه بندی شدند.

کد مطلب: ۹۷۳۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دهیاری‌های استان قزوین درجه بندی شدند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، اکرم نجفی اظهار کرد: درجه بندی قبلی دهیاریها در سال ۱۳۹۴ انجام شده بود و در این مدت تغییرات بسیاری در شاخص های موثر در درجه دهیاریها ایجاد شده بود و لذا پیگیریهای لازم جهت بازنگری در درجات قبلی صورت گرفت.

مدیرکل امور روستایی و شوراها افزود: براساس ابلاغیه معاون محترم توسعه و عمران وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تعداد ۱۷۳ دهیاری مشمول ارتقاء درجه گردیدند و همچنین برای ۲۵ دهیاری جدید نیز تعیین درجه صورت گرفت.

نجفی در پایان گفت: با توجه به وجود تفاوت‌های بسیار از لحاظ جمعیت، وسعت و درآمد روستاها، درجه‌بندی دهیاری‌ها که پس از استقرار نهاد دهیاری در روستاها و فعالیت آن حداقل برای مدت ۲ سال انجام می‌گیرد، می‌تواند نقش بسزایی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها داشته باشد و نحوه فعالیت دهیاری‌ها، نحوه جذب نیرو، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد، نحوه توزیع منابع و اعتبارات را نظام بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار