اختصاص بخشی از زکات برای توسعه اقتصاد روستا‌های محروم استان یزد

یزد(پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان یزد: بخشی از زکات برای فقرزدائی و کمک به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و اقتصاد روستا‌های محروم هزینه می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۳۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بخشی از زکات برای توسعه اقتصاد روستا‌های محروم استان یزد

علیزاده در نشست هم‌اندیشی که باهدف محرومیت‌زدائی از روستا‌ها برگزار شده بود گفت: بخشی از زکات دریافتی مرتبط با طرح های عام‌المنفعه با مشارکت جهاد کشاورزی و کمیته امداد برای فقرزدائی و کمک به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و اقتصاد روستا‌های محروم هزینه می‌شود.
وی افزود: توسعه روش‌های آبیاری تحت‌فشار و بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی در روستاها، مزارع و باغ‌هایی که صاحبان آن‌ها مصداق مصرف‌کنندگان زکات هستند در این زمینه موردنظر هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: مناطق محروم استان (غیر برخوردار) و کشاورزانی که استحقاق بهره‌مندی در این خصوص رادارند با هماهنگی اعضای شورای زکات استان می‌توانند با تعریف طرحهای آب‌وخاک از این طرح بهره‌مند شوند.
وی تأکید کرد: تمامی بهره‌برداران این طرح باید از افراد بی‌بضاعت و فاقد توان مالی برای سرمایه‌گذاری مالی باشند.
موسوی مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این جلسه گفت: قنات‌های مشمول طرح شناسایی‌شده است و لیست آن برای رفع بخشی از نیاز‌ها به دبیرخانه شورای زکات استان (کمیته امداد) ارسال‌شده است و امیدواریم با احیای این قنات‌ها زندگی در روستا‌هایی که سال‌ها دچار خشک‌سالی بوده‌اند جاری شود.

منبع : خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار