رئیس جهاد کشاورزی استان یزد

۹۰ درصد تولیدات کشاورزی بر بستر خاک تولید می‌شود

یزد(پانا) - به مناسبت روز جهانی خاک امروز همایشی با حضور کارشناسان حوزه خاک از دو حوزه دانشگاه و بخش کشاورزی در دانشگاه یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
۹۰ درصد تولیدات کشاورزی بر بستر خاک تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد در این همایش با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰ درصد تولیدات کشاورزی بر بستر خاک تولید می‌شود، گفت: شرکت کنندگان در این همایش با پرداختن به مباحث مربوط به آبخیزداری، کشاورزی خاک محور و کم خاک و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری زمینه جلوگیری از فرسایش خاک در جامعه را فراهم می‌کنند.
سجادی سرانه اراضی کشاورزی در دنیا را ۷ هزار متر مربع و در ایران ۲ هزار متر مربع ذکر کرد و افزود: این سرانه در استان یزد ۱۵۰۰ متر مربع است و ضرورت دارد با اجرای راه کار‌های مناسب برای تامین امنیت غذایی در آینده راه‌های مراقبت و حفظ این اراضی را به کار ببندیم.
وی همچنین تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی در بستر شهر‌ها را از آفات کنونی از بین رفتن اراضی کشاورزی دانست و تصریح کرد: از دهه ۶۰ تا سال ۹۱ تعداد شهرستان‌های کشور ۱۱۶ درصد و تعداد شهر‌های آن ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.
سجادی ادامه داد: این مهم می‌طلبد حفظ اراضی کشاورزی در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا آیندگان به مشکل کمبود مواد غذایی برنخورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار