در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد:

افزایش اعتبار برای جذب دانش آموزان گلستانی بازمانده از تحصیل

گرگان (پانا) _ صبح امروز 13 آذرماه 98 پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش اعتبار برای جذب دانش آموزان گلستانی بازمانده از تحصیل

به گزارش سجاد قاسمی ، خبرنگار خبرگزاری پانا _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در این جلسه گفت: با توجه به شرایط کشور و دشمنی های استکبار جهانی، راه مطمئن و امن عبور از دسایس و نیرنگ ها، پاسخگویی درست به نیازهای برحق مردم است.

وی افزود: ما وظیفه داریم تا پاسخگوی خواسته های قانونی تشکل ها و مردم عزیز باشیم و آموزش و پرورش می تواند در این زمینه بستر گفتگو را برای فرهنگیان و دانش آموزان فراهم کند.

چراغعلی ادامه داد: در بازگرداندن آرامش روانی جامعه، همه دستگاه ها نقش خودرا به خوبی ایفا کردند که جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه شایسته است تا فرهنگیان در انتخابات پیش رو حضور پرشور و حداکثری داشته باشند گفت: امسال حدود 70 هزار رای اولی داریم و ان شا الله با حضور چشمگیر همه اقشار جامعه به ویژه جمعیت دانش آموزی و فرهنگی فضای انتخاباتی پرشوری ایجاد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در خصوص بیماری آنفولانزا گفت: باید سلامت دانش آموزان از طریق مدیران محترم مدارس رصد شود وی افزود: در صورتی که کمیته بهداشت و سلامت تعطیلی

مدارس را یک ضرورت تشخیص دهد، این اطلاعیه از طریق مدیریت بحران استان و شهرستان ها صادر خواهد شد و به اطلاع خانواده های عزیز خواهد رسید.

چراغعلی، با اشاره به اجلاسیه نماز، این اجلاسیه را فرصتی ارزشمند برای استان گلستان دانست و گفت: خوشبختانه از روند اجرایی این اجلاسیه تاکنون رضایت کامل وجود دارد و تلاش خواهیم کرد تا با برگزاری با کیفیت اجلاسیه نماز آن طور که شایسته این فریضه الهی است عمل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل گفت: تلاش های بسیار ارزشمندی در زمینه جذب این دانش آموزان صورت گرفت و همت استانی که در این زمینه شکل گرفت سبب توجه شورای اجتماعی کشور به این مساله و اختصاص بودجه مناسب به این امر در گلستان شد.

گوهری راد در این جلسه گفت: در راستای عملیاتی شدن برنامه "افزایش پوشش دوره پیش دبستانی در برنامه ششم توسعه در مناطق محروم و دو زبانه" ضروری است تا بستر لازم برای اجرای دقیق سیاست های کلان ملی جهت تحقق آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی دولتی فراهم گردد.

وی افزود: به همین دلیل در صدد هستیم تا ازطریق معاونت آموزش ابتدایی و با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برنامه عمل توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستان، در مناطق دارای ضریب محرومیت، روستایی، عشایری، دوزبانه، کمتر توسعه یافته و لازم توجه را اجرایی نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در ادامه این جلسه گفت: با توجه به کوتاه شدن روزها و تاریکی هوا و خطرات موجود برای دانش آموزان در مناطق کوهستانی و روستایی در مدارس چرخشی و فقط در شیفت بعدازظهر از اول آذر تا آخر اسفند از هر زنگ آموزشی 5 دقیقه کاسته شده و در مجموع 25 دقیقه (ودر دوره متوسطه با توجه به تعداد زنگ 20 دقیقه ) از ساعات آموزشی روزانه مدارس کم شود تا ساعت خروج دانش آموزان از مدارس با شرایط جغرافیایی مناسب تری صورت گیرد.

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز در این جلسه سهم اعتبار نوسازی مدارس از اعتبارات استانی در 4 سال اخیر 37.17 درصد ذکر کرد و گفت: در سال 98 مقدار این سهم 8.30 درصد بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: تاکنون مدارس زیادی در استان تجهیز و باز سازی شده است اما با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی این استان نیاز به احداث مدارس جدید داریم.

وی با مقایسه تخصیص اعتبارات استانی به ملی اظهار کرد: اعتبارات ملی مصوب در سال 1398 تاکنون 733597 میلیون ریال و اعتبارات استانی 455226 میلیون ریال می باشد.

سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گلستان نیز برنامه های اولویت دار این معاونت را توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی، گام به گام با آهسته گام، آموزش اولیا پایه اول، ارزشیابی کیفی-توصیفی، کیفیت بخشی به آموزش چندپایه و انسداد مبادی بی سوادی ذکر کرد و گفت: این معاونت تمام تلاش خود را برای اجرای مطلوب این برنامه به کار خواهد بست.

وی افزود: افزایش پوشش دوره پیش دبستانی در برنامه ششم توسعه، در مناطق محروم و دو زبانه با استفاده از منابع دولتی و در سایر مناطق با مشارکت و سرمایه گذاری مردم و سایر نهادها امکان پذیر است. عقیلی گفت: امسال68.88 درصد در دوره پیش دبستانی جذب داشته ایم.

ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با معرفی قطب علوم انسانی گفت: قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی به پژوهش سرای دکتر حسابی شهرستان آزاد شهر، با توجه به توانمندی ها و تجارب بالای علمی -پژوهشی مدیریت هدایت و راهبری ادبیات و علوم انسانی به استان گلستان واگذار گردید.

وی در ادامه برنامه ریزی جهت توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در پژوهش سراهای دانش آموزی سراسر کشور در حوزه علمی، استفاده از ظرفیت های تخصصی ، مالی و ... سایرسازمان ها، مراجع علمی و پژوهشی، دانشگاه ها ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را از مهم ترین وظایف این قطب ذکر کرد.

حسینعلی همراه، معاون سوادآموزی استان گلستان نیز در این جلسه مهمترین برنامه های حوزه سوادآموزی را ذکر کرد و گفت: با ارتباط موثری که با فرمانداری های استان داشته ایم تلاش نمودیم تا گام های موثرتری در جهت ریشه کنی بیسوادی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار