مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

همایش بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری همایش بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور ۴۰۰ فرهنگی از سراسر کشور در بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۳۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

علیمراد کرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش دو روزه علمی و آموزشی کشوری دست اندرکاران حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط با این حوزه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگاه های تخصصی برای مهمانان این همایش برگزار می شود ادامه داد: استان، میزبان ۴۰۰ نیروی فرهنگی خواهد بود که معاونان پرورشی و فرهنگی، روسا و کارشناسان ادارات امور تربیتی، مشاوره تربیتی و تحصیلی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش پرورش استان های سراسر کشور از جمله این افراد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در روز دوم این همایش ۴ کارگاه تخصصی برگزار می شود که سه طرح ملی در این کارگاه ها مورد واکاوی قرار می گیرد.

کرمی با بیان اینکه طرح ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) یکی از طرح های مورد بحث خواهد بود افزود: آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی دانش آموزان براساس قانون سعی در مرتفع کردن مسائل و مشکلات دانش آموزان در معرض خطر دارند تا زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان را به طور مطلوب تری فراهم کنند.

وی دیگر طرح های مهم کارگاه های این همایش را طرح پیشگیری از اعتیاد و طرح یاری گران زندگی عنوان کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش به کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر، آسیب های موجود در حوزه دانش آموزان را شناسایی می کند تا با برنامه ریزی اصولی در کاهش آسیب ها اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: رصد وضعیت روحی، روانی، اجتماعی و مخاطرات تهدید کننده دانش آموزان، برنامه ریزی در جهت توانمندسازی و ارتقای مهارت های روانی و اجتماعی دانش آموزان، آگاهی بخشی و توانمندسازی خانواده ها و جلب مشارکت آن ها در مبارزه با اعتیاد و همچنین مشارکت در پویش های منطقه ای و استانی در زمینه ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی دانش آموزان از جمله مواردی است که در این همایش به ویژه در کارگاه های تخصصی آن مورد نقد، تحلیل و تشریح کارشناسان و صاحب نظران مهمان قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار