رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

پیشتازی سمنانی‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید

سمنان (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تزریق جان تازه به بخش تولید این استان با پرداخت چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازی سمنانی‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، در سال جاری به ۱۶۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی این استان حدود چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۶۴ واحد به ارزش سه هزار میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و یکصد واحد به ارزش یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال است.

اسودی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کشوری پرداخت تسهیلات تصریح کرد: استان سمنان با پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۶۴ واحد تولیدی ازلحاظ تعداد رتبه نخست و ازنظر مقدار رتبه سوم کشوری را دارا است و در بخش بند الف تبصره ۱۸ نیز رتبه دوم در کشور را دارد.

وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان سمنان تا این جلسه تعداد یک‌هزار و ۱۲ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده که در جهت رفع موانع موجود، دو هزار و ۱۴۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۲ درصد مصوبات اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان کرد: از مجموع مصوبات کارگروه، ۳۹ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیربنایی، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۷ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و مابقی سایر است.

اسودی خاطرنشان کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، ۴۸ واحد صنعتی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و همچنین مشکلات بانکی و مالیاتی سه واحد تولیدی لوله سیال سمن، صنایع الکترونیک‌سازان و گروه صنعتی‌سازان بررسی و در خصوص اعطای بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی بحث و تصمیم‌گیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار