سرپرست بهزیستی مازندران مطرح کرد: فرصت برابر شغلی؛ مهم‌ترین دغدغه‎‌ معلولان

ساری (پانا) - سرپرست بهزیستی مازندران مهمترین دغدغه معلولین را اشتغال و ایجاد فرصت های برابر در کنار دیگر افراد جامعه برشمرد

کد مطلب: ۹۷۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست بهزیستی مازندران مطرح کرد: فرصت برابر شغلی؛ مهم‌ترین دغدغه‎‌ معلولان

جمال باقری در مراسم روز جهانی معلولان که امروز در ساری برگزار شد، با بیان اینکه 58 هزار و 810 معلول در استان مازندران تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند، گفت: دو هزار و 924 معلول تحت پوشش بهزیستی در 66 مرکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند که علاوه بر مستمری و یارانه ماهیانه، کمک هزینه معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین را دریافت کرده‌اند.

او سیاست کلی بهزیستی را ارائه بسته های حمایتی و فعالیت های توانبخشی برای معلولین در منزل دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع 58 هزار و 810 معلول تحت پوشش بهزیستی 36 هزار نفر مستمری و از این تعداد یک هزار و 632 معلول در 26 مرکز شبانه‌روزی در سراسر استان خدمات دریافت می‌کنند.

سرپرست بهزیستی مازندران مهمترین دغدغه معلولین را اشتغال و ایجاد فرصت های برابر در کنار دیگر افراد جامعه عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده 13 قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند تا 3درصد از نیروی استخدامی خود را از میان توانمندان جامعه معلولین انتخاب کنند.

او با اشاره به کسب رتبه های برتر کنکور توسط معلولان، تحصیل رایگان برای آنان را یکی از مشوق‌های سازمان بهزیستی در این رابطه دانست: همچنین معلولین و توانخواهان دانشجو در دانشگاه های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

باقری با اشاره به حضور ورزشکاران پارالمپیک از میان ده هزار معلول ورزشکار مازندرانی تصریح کرد: معلولان استان مازندران همواره در عرصه‌های ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند که این موضوع ثابت می‌کند در صورت فراهم بودن بستر ها، شاهد بروز توانمدیهای آنها خواهیم بود.

باقری فعالیت های پیشگیرانه را مهمترین رویکرد بهزیستی در کاهش معلولیت ها عنوان و اذعان کرد: انواع غربالگری‌های بینایی، شنوایی و مشاوره های تخصصی در بهزیستی مازندران ارائه می‌شود همچنین آزمایش ژنتیک برای تمام خانواده های دارای عضو معلول بصورت رایگان در بهزیستی انجام می‌شود.

در این مراسم از معلولان موفق در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار