استاندار زنجان:

اجرای مقتدرانه ارکان انتخابات، مهمترین وظیفه مجریان و ناظران است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت: اجرای مقتدرانه ارکان انتخابات، مهمترین و بزرگترین وظیفه مجریان و ناظران است و با هماهنگی کاملی که بین مسؤولان وجود دارد این مهم را عملیاتی خواهیم کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مقتدرانه ارکان انتخابات، مهمترین وظیفه مجریان و ناظران است

فتح‌الله حقیقی در هفتمین جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار داشت: سلامت، رقابت، شکوه و امنیت، ارکان انتخابات هستند و سلامت یعنی اینکه مجریان، قانون انتخابات را به صورت کامل اجرا می‌کنند.
وی با بیان اینکه رقابت یعنی اینکه تمام ذینفعان (داوطلبان و طرفداران آن‌ها) نیز متعهد به رعایت قانون شوند، خاطرنشان کرد: شکوه انتخابات نیز نتیجه سلامت و رقابت است یعنی با وجود سلامت و رقابت قانونی، شکوه انتخابات نیز محقق می‌شود.
حقیقی تصریح کرد: شکوه یعنی اینکه می‌خواهیم فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر داشتن وحدت را عملیاتی کنیم.
مقام عالی استان افزود: وحدت به اندازه‌ای مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز یک سال را به این عنوان، نامگذاری کردند و بنابراین برای حفظ کیان انقلاب اسلامی هیچکس در انتخابات نباید تماشاچی باشد بلکه هرکس باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
استاندار زنجان، امنیت را رکن بعدی خواند و گفت: امنیت فقط برقراری نظم نیست بلکه در کنار آن باید نشاط اجتماعی نیز وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: اهمیت انتخابات به شکوه است که مقوم‌های وحدت و اتحاد را تقویت می‌کند لذا هیچ احدی حق ندارد خارج از قانون، زیاده‌خواهی کند که در این صورت طبق قانون با وی رفتار خواهد شد.
حقیقی خاطرنشان کرد: هرچه مشارکت مردم به‌ویژه در این مقطع زمانی، بیشتر باشد ارزشمندتر خواهد بود و نظر و اقبال مردم به سوی هر داوطلبی باشد مورد احترام و پذیرش است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه انتخابات ۱۱ مرحله دارد، گفت: اکنون در مرحله دوم (ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی) قرار داریم که تا ۱۶ آذر ادامه داشته و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به ستاد انتخابات اصلی مستقر در چهار فرمانداری زنجان، ابهر، خدابنده و ماهنشان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که ۲۴ فرآیند آن به صورت مکانیزه انجام می‌شود و برای مکانیزه شدن فرآیند بیست و پنجم که اخذ و شمارش رای است نیز یکی از شهرستان‌های استان جهت انجام مکانیزه معرفی شده اما تاکنون نتیجه قطعی از مرکز اعلام نشده است.
حقیقی تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۱ قانون انتخابات، تمام فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مستقل به موازات ثبت‌نام داوطلبان باید نسبت به معرفی اعضا و تشکیل هیات اجرای انتخابات اقدام کنند که این مهم نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با هیات نظارت و هیات بازرسی انتخابات استان، خاطرنشان کرد: همراهی و هماهنگی لازم بین تمام مسؤولان استان برای برگزاری باشکوه انتخابات وجود داشته و هدف اصلی، تقویت مقوم‌های وحدت و اتحاد است.

استاندار زنجان گفت: به استناد ماده ۱۱ قانون انتخابات و تبصره این ماده، تمام دستگاه‌هایی که قانون برای آن‌ها جاری است مکلف‌اند بر اساس درخواست فرمانداران، بخشداران و هیات نظارت بر انتخابات، تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند که انتظار می‌رود دستگاه‌ها همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.
وی تاکید کرد: تمام مدیران در سطح استان و شهرستان‌ها به غیر از وظیفه خود در برگزاری انتخابات هیچ نقشی له یا علیه داوطلبان نداشته و در صورت تمایل باید تا پایان برگزاری انتخابات از مرخصی استفاده کنند.
حقیقی تصریح کرد: تمام سازمان‌های مردم‌نهاد، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نیز نقش مهمی در شکوه و مشارکت مردم در انتخابات دارند اما حق ندارند از جایگاه خود در حمایت از داوطلبان استفاده کنند.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا، گفت: این بیماری موضوع جدیدی نبوده و سالانه در تمام دنیا از جمله ایران شیوع پیدا می‌کند که پیشگیری از آن بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها اندیشیده شده و داروی مورد نیاز نیز تامین شده است، اظهار داشت: امیدواریم این موضوع را نیز با تلاش مراکز بهداشتی و درمانی، ارائه آموزش‌های لازم، رعایت مردم و اطلاع‌سانی رسانه‌ها بتوانیم به راحتی پشت سر بگذاریم.
حقیقی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو (۱۶ آذر)، خاطرنشان کرد: دانشجویان، فرصت، ثروت و امکان فوق‌العاده‌ای برای نظام بوده که در کنار برگزاری برنامه‌های این مناسبت باید حرف دانشجویان نیز شنیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار