کاهش بیماری آنفلوانزا در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: با رعایت موازین بهداشتی از سوی شهروندان،بیماری آنفلوانزا در استان کاهش یافت.

کد مطلب: ۹۷۳۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش بیماری آنفلوانزا در آذربایجان‌غربی

رسول انتظارمهدی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون هیچ مشکل تشخیصی آنفلوانزا در استان وجود ندارد اظهار کرد: آزمایشگاه آنفلوانزا نیز به شدت فعال است و درمان دارویی افراد مورد نیاز نیز انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او با توصیه به شهروندان گفت: مردم باید بهداشت تنفسی را رعایت کنند و در صورت وجود بیماری، مایعات فراوان استفاده و در خانه استراحت کنند و در طول بیماری نیز تنها یک نفر از اعضای منزل با فرد بیمار تماس یابد تا این ویروس به سایران منتقل نشود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: این مسئله جزو موازین بهداشتی است که باید تماس را به حداقل رسانده و به محل کار مراجعه نکرد و از سوی دیگر دانش‌آموزان نیز به مدرسه نروند چون اگر با این شرایط به مدرسه بروند،هم ممکن است بیماری آنها تشدید شود و هم انتقال بیماری به سایر دوستان انجام شود.

او تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بیماری آنفلوانزا در استان کاهش یافته چون شهروندان و هم استانی ها، به موازین بهداشت فردی و تنفسی عمل کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار