هیچ پروژه شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی‌شود

یزد(پانا)- معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد گفت: هیچ پروژه شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۷۳۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
هیچ پروژه شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی‌شود

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با اشاره اینکه قطعا یکی از شاخصه شهر‌های توسعه یافته، در دسترس بودن تمام شهر برای تمام گروه‌های سنی، جنسی و با توانایی‌های مختلف است، گفت: طبیعتا شهری را می‌توانیم به عنوان شهر توسعه یافته تلقی کنیم که بتواند برای همه اقشار اعم از سالمندان، سن، جنس و معلولان و غیره امکانات شهری را به صورت عادلانه فراهم کنند.

مجتبی فرهمند، بهسازی پارک‌های شهر برای معلولان را یکی از اقدامات شهرداری یزد برای رفع مشکلات معلولان بیان کرد و اظهار داشت: در این راستا پنج پارک در پنج منطقه یزد به عنوان پارک‌های دوستدار معلول انتخاب شدند و تحت نظارت معلولان مشکلات این پارک‌ها مرتفع می‌شود و این نگاه در تمام پارک‌های سطح شهر یزد تسری پیدا کرده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد انطباق پروژه‌های شهری یزد با ضوابط معلولان به صورت واقعی علمی در یزد در حال اجرا است، افزود: هیچ پروژه‌ای بدون تایید ناظر معلول در یزد تحویل گرفته نمی‌شود و یکی از معیار‌های تسویه حساب با پیمانکاران در پروژه‌های مختلف تاییدیه ناظر معلول است که به عنوان یکی از اقدامات اساسی در شهر یزد شروع شده و امیدواریم پایدار بماند.

توزیع عادلانه امکانات شهری برای تمام اقشار جامعه

او توجه به توزیع عادلانه امکانات شهری برای تمام اقشار را از جمله برنامه‌های شهرداری یزد اعلام و افزود: در سال‌های گذشته نسبت به این موضوع کمتر توجه شده بود که در حال حاضر بحث توزیع عادلانه امکانات به همه اقشار مورد توجه قرارگرفته است.

فرهمند با بیان اینکه تردد معلولان و حضور معلولان در اماکن عمومی و پرتردد، گفت: این چک لیست به تمام مناطق ابلاغ کردیم و تمام پروژه‌هایی که بخش خصوصی و دولتی درخواست ساخت دارند باید بر اساس این چک لیست معلولین فعالیت‌های خود را پیگیری کنند و این کار سبب می‌شود که کلیه بنا‌ها و ساختمان‌های دولتی شرایط مطلوبی برای حضور مناسب معلولان در دستور کار خود قرار دهند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد در خصوص برگزاری جشنواره گردشگری در یزد، افزود: طبیعتا شهر یزد پذیرای مهمانان زیادی خواهد بود که بخشی از آن‌ها معلولان جسمی حرکتی هستند و باید برای آن‌ها اماکن گردشگری را تجهیز کنیم و جشنواره گردشگری معلولان تمرینی برای ما بود که بتوانیم فضا‌های گردشگری را در اختیار معلولین قرار دهیم.

منبهع :باشگاه خبرنگاران جوان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار