شهروندان هشدارهای پیشگیری از آنفولانزا را جدی بگیرند

شیراز(پانا) _رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده ها، هشدارهای مربوط به پیشگیری از بیماری آنفولانزا را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۹۷۳۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شهروندان هشدارهای پیشگیری از آنفولانزا را جدی بگیرند

به گزارش روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر علی بهادر با اشاره به موج جدید بیماری آنفولانزا که با شروع فصل سرما در کشور ایجاد شده است، رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه را در این زمینه موثرترین راهکار دانست و گفت: با اقداماتی نظیر شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از روبوسی، دست دادن و رعایت فاصله از مبتلایان، ضدعفونی وسایلی مانند تلفن همراه و رایانه، پرهیز از دست زدن به چشم، دهان و بینی و استفاده از ژل ضدعفونی در صورت نبود آب و صابون، می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

او ضمن تاکید به مراجعه به پزشک خانواده در صورت مشاهده علایم این بیماری، ادامه داد: افرادی مانند سالمندان، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و بیماری‌های تنفسی، بیش از دیگران در معرض خطر هستند و می بایست راهکارهای پیشگیرانه را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

بهادر افزود: با شیوع این بیماری و اعلام هشدارهای وزارت بهداشت، سازمان های مرتبط، صدا و سیمای مرکز فارس و رسانه های استان، در امر اطلاع رسانی و همکاری برای مبارزه با این بیماری سهیم شدند که جا دارد از همکاری و احساس مسوولیت تمامی آنان قدردانی کنم ، چرا که شاهد دستاورد مثبت این همکاری مشترک در کاهش چشمگیر آمار مبتلایان در استان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به ضرورت مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی درمانی، در صورت احساس وجود علایمی نظیر سرفه و آبریزش طولانی مدت، تب بالا و یا تشنج، لازم است به پزشک خانواده مراجعه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار