مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد

طرح معلم آینده ساز ویژه فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی درمدارس اجرا می شود

یزدپانا_ "عباسعلی دانافر " درهمایشی با نام معلم آینده ساز گفت : طرح معلم آینده ساز ویژه معلمان و فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی و با هدف تبیین بیانیه گام دوم، ترویج روحیه انقلابی ،اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم دشمن و مهمتر از آن کاهش آسیب های اجتماعی مدارس در سراسر کشور اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۷۳۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح معلم آینده ساز ویژه  فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی درمدارس اجرا می شود

" دانافر" افزود : نقش معلم در مسیر توسعه ی جوامع بسیار تأثیرگذار است و سطح هیچ جامعه ای فراتر از سطح معلمانش نخواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر همه عناصر تعلیم و تربیت را به عالی ترین شکل ممکن داشته باشیم اما معلم خوب نداشته باشیم قطعا در دسترسی به اهداف و رسالت های آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت دچارمشکل می شویم و برعکس اگرمعلم خوب داشته باشیم ولی در سایر مولفه ها و عناصر قوی و پر رنگ نباشیم یک معلم خوب سایر کمبود ها را پوشش می دهد.
دانافر گفت : هدف این طرح ارتقاء جامعه با استفاده حداکثری از ظرفیت های معلمی و نقش آفرینی موثر فرهنگیان بسیجی در تعلیم و تربیت است و با پر رنگ کردن نقش معلم نسبت به مسائلی که می تواند جامعه و خانواده ها، دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت را تهدید کند آنها را برطرف نمود .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهم ترین رسالت آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین است افزود : اجرای این طرح دقیقا در راستای سند تحول بنیادین است و آموزش و پرورش از منظر سند تحول بنیادین ، تربیت آن هم تربیت تمام ساحتی است و باید در ساحت های 6 گانه فعالیت نماید .
دانافر تصریح کرد : معلم از منظر سند یعنی مربی و مربی کسی است که ابتدا خودش تربیت شده باشد و بعد علم آموخته شده را به دیگران منتقل کند .
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه ما است و مسیر رویکرد اصلی نظام تعلیم تربیت کشور را دنبال می کند افزود: این سند معتقد است که دانش آموزان را فقط در بعد علمی آموزشی نباید تربیت کنیم بلکه باید به رشد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، جسمی ، زیبایی شناختی و هنری آنها کمک کنیم .
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه گفت : راهبرد 11 و 12 سند تحول می گوید ما اگر می خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید خانواده های سالمی داشته باشیم که نیازمند رشد و تعامل اخلاقی معلمان و دانش آموزان برای ارتقاء معنوی خانواده ها هستیم .
دانافر بیان داشت :مهمترین مسئله و دغدغه کنونی کشور بحث آسیب های اجتماعی است و این که علیرغم 40 سال فشار ،تحریم ،دشمنی ، مشکلات اقتصادی ،سیاسی ، منطقه ای و بین المللی
مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان آسیب های اجتماعی را مسئله اول نظام می دانند ضروری است در حوزه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی اقدامات خاصی را انجام دهیم.
لزوم رشد سیاسی، اجتماعی دانش آموزان و نیاز تعمیق بینش اخلاقی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان ،معلمان، فرهنگیان از دیگر مباحث مطرح شده در این همایش بود.

اضافه می نماید همایش معلم آینده ساز با حضور مدیران مناطق 14گانه، معاونین پرورشی و مسئولین آموزش و پرورش به میزبانی سپاه الغدیر استان برگزارشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار