۲۰ نیروگاه مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی مازندران در حال ساخت است

ساری (پانا) - مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران اعلام کرد که ۲۰ نیروگاه مقیاس کوچک با هدف تأمین برق موردنیاز شهرک‌های صنعتی و روستا‌های اطراف، در استان در حال ساخت است.

کد مطلب: ۹۷۳۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ نیروگاه مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی مازندران در حال ساخت است

سید مصطفی موسوی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۳ نیروگاههای مقیاس کوچک در شهرکهای صنعتی استان استقرار نیافته بود گفت: شهر‌کهای صنعتی شهدای محمودآباد، جمشیدآباد، بشل سوادکوه و ساری به نیروگاههای برق با مقیاس کوچک مجهز شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به اینکه راه اندازی اینگونه نیروگاهها مصادق پدافند غیرعامل در استان است افزود: نیروگاههای برق با مقیاس کوچک، با تولید ۱۲ تا ۲۴ مگاوات برق علاوه بر تأمین برق مورد نیاز شهرک، برق روستا‌های اطراف را نیز تأمین خواهند کرد.

به گفته او هم اکنون ۲۰ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی استان بسته شده است.

موسوی با اشاره به توسعه زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: ۴۵۰ طرح توسعه زیرساختی متوسط و بزرگ ۵ سال گذشته در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی مازندران اجرا شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار داشت: ارزش سرمایه گذاری این طرح‌ها شامل گازرسانی، فیبرنوری، راه و معابر و تصفیه خانه 980 میلیارد ریال است.

موسوی تأکید کرد: واحد‌های صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی تا ۵ سال گذشته از سوخت‌های نفت، گازوئیل و نفت کوره برای صنعت استفاده می‌کردند که عملیات گازرسانی هم اکنون در ۱۰ شهرک صنعتی استان در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از تجهیز شهرک‌های صنعتی استان به تصفیه خانه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این بخش جهش قابل ملاحظه‌ای داشته ایم.

او تأکید کرد: هم اکنون عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک صنعتی شهدای محمودآباد به پایان رسیده است.

موسوی اعلام داشت: تصفیه خانه‌های شهرک صنعتی بابلکنار و شهرک صنعتی ساری به ظرفیت 1000 مترمکعب در دست ساخت است که بزودی این طرح‌ها با تأمین اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار