مدیرکل انجمن اولیا و مربیان: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مستلزم داشتن اطلاعات کافی اولیاست

اگر معلم با رضایت خاطر وارد کلاس نشود هیچ یک از اهداف سند تحول بنیادین محقق نخواهد شد

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اطلاعات کافی اولیاست را لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۹۷۳۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مستلزم داشتن اطلاعات کافی اولیاست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، همایش انجمن اولیا و مربیان با حضور نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و تعدای از مدرسان آموزش خانواده در کانون تربیتی و فرهنگی طه گرگان برگزار شد.

عباسپور در این جلسه فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان را هم افزایی بین اولیای دانش آموزان و مربیان دانست و گفت: «فعالیت‌های این انجمن یک فهم مشترکی بین اولیا و مربیان است که منجر به ارتقای سطح آگاهی والدین دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف می‌شود. برای اولیا و دیگر اعضای انجمن باید موقعیتی فراهم آید تا خدمات شایسته‌تری ارائه کنند.»

او افزود: «باید مربیان مهارت و اطلاعات گسترده و به‌روزی داشته باشند تا بتوانند با موفقیت از چالش‌های پیش رو عبور کرده و نقش مهم خود را ایفا کنند. پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مستلزم این است که خانواده اطلاعات کافی داشته باشد.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «تشکیل انجمن‏‌های اولیا و مربیان در مدارس اقدامی است که مدیران مدارس باید بدان مبادرت ‏ورزند. فضاسازی و فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت خانواده‌ها از دیگر نقش‌های مهم مدیر مدرسه است که مدیران باید به آن توجه ویژه کنند.»

عباسپور گفت: «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مستلزم این است که خانواده‌ها اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند و این امر جز با همت مربیان و معلمان انجام نخواهد شد. معلم رکن صلی را در مدرسه دارد. باید تلاش کنیم تا جایگاه معلمان را در جامعه ارتقا دهیم زیرا اگر معلم با رضایت خاطر وارد کلاس نشود هیچ یک از اهداف سند تحول بنیادین محقق نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار