معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

پرهیز از خود درمانی و دیگر درمانی در زمینه بیماریهای فصلی بسیار ضروری است

تهران (پانا) - نشست کمیته پدافند غیرعامل با محوریت بیماری های فصلی در سالن شورای یک اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پرهیز از خود درمانی و دیگر درمانی در زمینه بیماریهای فصلی بسیار ضروری است

در این نشست الهه حسن پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با اشاره به اینکه بیشترین قشر آسیب‌پذیر دانش‌آموزان را دانش آموزان مقطع ابتدایی تشکیل می دهند، اظهار داشت :نکات پیشگیرانه را باید در این مقطع به شکل جدی به آنان آموزش دهیم و شرایط سلامتی آنان را از نزدیک مورد رصد قرار دهیم .

او در ادامه با اشاره به اینکه الگوسازی در جامعه باید توسط فرهنگیان شکل گیرد، تاکید کرد: همکاران فرهنگی و معلمین عزیز به عنوان الگوی دانش آموزان می توانند در حساسیت پذیری آنان نسبت به مسایل بهداشتی بسیار موثر باشند.

حسن پور، فراهم نمودن بسته‌های آموزشی و ارسال به مناطق و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مراقبین سلامت جهت آگاه سازی دانش آموزان را از اقدامات مهم اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران دانست .

او افزود: پرهیز از خود درمانی و دیگر درمانی در زمینه بیماریهای فصلی بسیار ضروری است و حتماً باید هر گونه استفاده از دارو با تجویز پزشک صورت گیرد .

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تاکید بر نظافت سرویس های بهداشتی دانش‌آموزان در سطح مدارس و همچنین سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان به لحاظ رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد: باید درفصل زمستان و به دلیل شرایط فصلی نامساعد نسبت به دیگر فصل ها نکات ایمنی و بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه رضا روستایی مدیر حراست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به شرایط آلودگی هوا و شیوع بیماری های فصلی در این ایام بیان داشت:باید در دو محور دانش آموزان و همکاران محترم فرهنگی اقدامات لازم صورت پذیرد تا به دلیل آلودگی هوا ، سلامت این عزیزان با مخاطره جدی روبرو نشود.

او انتشار ویروس به دلیل شرایط آلودگی هوا را نسبت به شرایط عادی بسیار بیشتر دانست و افزود: باید با بالا بردن سطح آگاهی‌های دانش‌آموزان همکاران و اولیای محترم دانش آموزان، آنها را نسبت به نکات بهداشتی و مسائل پیشگیرانه حساس نماییم.

مدیر حراست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه تصمیمات باید منجر به اقدامات عملی و جدی شود، تصریح کرد: سلامت دانش آموزان محور اصلی اقدامات این اداره کل است و لذا همگی همکاران باید در این زمینه از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار