معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

نماد نظام اعتلاف مراقبت اجتماعی دانش آموزان است

کرمانشاه (پانا) - سومین دفتر استانی نماد با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در کرمانشاه افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۷۳۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نماد نظام اعتلاف مراقبت اجتماعی دانش آموزان است

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا گفت:نماد نظام اعتلاف مراقبت اجتماعی دانش آموزان است.برای تشکیل این سامانه 14 دستگاه کنار هم قرار گرفته اند و از این تعداد 9 دستگاه کار اجرایی می کنند و مابقی مشغول سیاست گذاری برای دستگاه ها هستند.

وی افزود: هدف نماد در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی این چنین است که افراد آسیب دیده شرایط یکسان و مشابهی ندارند،به طور مثال فرد نیاز به حمایت های قضایی،مالی،خدمات مشاوره ای یا انتظامی دارد لذا سامانه نماد با شناسایی نوع آسیب می تواند به افراد خدمت رسانی کند.

این مقام مسؤول تصریح کرد:از آنجا که آموزش و پرورش جامعه مخاطب را در اختیار دارد به عنوان دستگاه محوری محسوب می شود.لذا با راه اندازی میز نماد در استان ها موجب اثر بخشی این ائتلاف به معنای واقعی شده است.

علیرضا کاظمی عنوان کرد:از آنجا که معلم و مدیر به تنهایی نمی توانند تمام آسیب های اجتماعی دانش آموزان را رفع و حل کنند لذا در بحث نماد در مرحله‌ی ابتدایی غربال توسط معلم ها انجام می شود.معلم با مشاهده‌ی نشانه ها و علائم آسیب،آن را در سامانه ثبت می کند سپس کارشناسان مربوطه از طریق سامانه موارد ارجاعی را بررسی می کنند و خدمات رسانی تا رفع مشکل و مختومه شدن پرونده‌ی فرد آسیب دیده ادامه پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار