اردبیل قابلیت صادرات ۷۰ درصد از تولید جوجه یک روزه را به کشور‌های همسایه دارد

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۷۰ درصد از تولید جوجه یک روزه استان اردبیل قابلیت صادرات به کشور‌های همسایه را دارد.

کد مطلب: ۹۷۳۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل قابلیت صادرات ۷۰ درصد از تولید جوجه یک روزه را به کشور‌های همسایه دارد

نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: جوجه یک روزه تولیدی استان اردبیل در طی آبان ماه امسال ۷ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۴۲ قطعه و نیاز واحد‌های گوشتی استان به جوجه یک روزه به طور متوسط ۲ میلیون قطعه می‌باشد.

او افزود: حدود ۳۰ درصد از تولید جوجه یک روزه استان اردبیل کفاف نیاز واحد‌های گوشتی استان اردبیل را داشته و حدود ۷۰ درصد از این تولید قابلیت صادرات به استان‌ها و یا کشور‌های همجوار را خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی در طی آبان ماه امسال ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار قطعه می‌باشد که این مقدار منجر به تولید ۴ هزار و ۲۸۰ تن لاشه گرم مرغ در طی ماه‌های آتی خواهد شد.

اژدری با عنایت به نیاز ماهانه استان به ۲ هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ، میزان تولید استان کفاف نیاز داخل استان را داشته و حدود هزار و ۳۸۰ تن لاشه مرغ گرم مازاد بر نیاز استان جهت ذخیر سازی و یا صادرات به استان‌های همجوار در اختیار خواهیم داشت.

او در توزیع نهاده‌های تولیدی افزود: توزیع نهاده‌های تولیدی در طی آبان ماه امسال مقدار ۵ هزار و ۳۳۰ تن ذرت، مقدار هزار و ۵۴۵ تن کنجاله سویا و مقدار ۲۶۰ تن سبوس گندم در بین مرغداران استان با قیمت دولتی توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با عنایت به عرضه به وفور کنجاله سویا در سامانه بازارگاه و همچنین تخصیص سهمیه استانی از طریق پشتیبانی امور دام کشور، کمبود هیچ یک از نهاده‌های تولید در سطح استان مشهود نبوده و امید است در ماه‌های آتی نیز مشکل تامین نهاده وجود نداشته باشد.

اژدری در مورد تخم مرغ خوراکی نیز افزود: با عنایت به فعال بودن ۱۱ واحد صنعتی پرورش مرغ تخمگذار در استان به ظرفیت ۲۸۸ هزار قطعه در طی ماه مذکور به طور متوسط ۴۰۰ تن تخم مرغ خوراکی در واحد‌های صنعتی و سنتی استان اردبیل تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار