وزیر ارتباطات:‌  پروژه‌های هوشمند‌سازی کشاورزی درکشور موفقیت‌آمیز بوده است

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه‌هایی که در حوزه هوشمندسازی کشاورزی در کشور انجام شده می‌گوید شرکت‌هایی مثل موج آینده فرافن با دانشگاه شیراز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده است و پروژه  موفقی را در این شهر داشتند که  اثرات این تفاهم‌نامه، در صرفه‌جویی آب قابل توجه است.

کد مطلب: ۹۷۳۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
 وزیر ارتباطات:‌  پروژه‌های هوشمند‌سازی کشاورزی درکشور موفقیت‌آمیز بوده است

محمدجواد آذری‌جهرمی در سمینار راهکارهای هوشمند‌سازی مصرف انرژی که در پنجمین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا برگزار شد ، اظهار کرد: راه حل این اقدامات پیچیده نیست و در کوتاه‌مدت می‌توانیم در حوزه کشاوری تحرکی جدّی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته اینترنت اشیا رشد خوبی داشته است، گفت: شرکت‌های فعال در این حوزه در دو سال گذشته از مرحله ایده عبور کرده‌اند و محصولات خوبی ارائه داده‌اند.

جهرمی با اشاره به رشد سالانه دو برابری اینترنت اشیا در ایران را کافی ندانست و تاکید کرد که می‌توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه بازار را گام بعدی در این حوزه عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات در این مرحله نمی‌تواند به‌عنوان خریدار عمل کند اما وظیفه تسهیل‌گری در این حوزه را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا اینترنت اشیا در حوزه انرژی برآورد و کاربرد بالایی دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به دلیل نرخ پایین انرژی در ایران، سرمایه‌گذاری در این حوزه صرفه اقتصادی ندارد.

آذری‌جهرمی مسئله دیگر در این حوزه را عدم صرفه‌جویی مناسب به نسبت سرمایه‌گذاری در این حوزه بیان کرد و گفت: باید در مدل‌های اقتصادی این حوزه سیاست حمایتی وجود داشته باشد؛ به همین منظور مذاکرات با وزارت نیرو در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات، برآورد اینترنت اشیا در بخش کشاورزی در ایران را برخلاف دنیا بالا اعلام کرد و گفت: رشددر بخش کشاورزی ایران به دلیل اهمیت اقتصادی و کمبود منابع آب قابل اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی پایلوت‌های اینترنت اشیا موفقیت‌آمیز بوده، افزود: با این رشد در کوتاه‌مدت بخش کشاورزی می‌تواند حرکت جدی داشته باشد.

آذری جهرمی، به مسئولیت پیگیری اینترنت اشیا توسط سازمان فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در بحث حکمرانی و سیاست‌گذاری مباحث بسیاری مطرح است که با اینترنت اشیا می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم؛ وضعیت رشد اینترنت اشیا حاکی از رشد دو برابری در سال است اما این رشد کافی نیست و می‌توانیم پرش‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار