مدیرآموزش وپرورش ابرکوه: شورا و پارلمان دانش آموزی محل تمرین دموکراسی است

یزد(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ابرکوه در آیین افتتاحیه پارلمان دانش آموزی این شهر گفت: شورای دانش آموزی ، پارلمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی محل تمرین دموکراسی توسط دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۷۳۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزش وپرورش ابرکوه: شورا و پارلمان دانش آموزی محل تمرین دموکراسی است

محمد علی کریمی فعالیت‌های تشکل‌های دانش آموزی را در راستای تحقق یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانست و گفت: تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان درسند تحول بنیادین به خوبی تبیین شده است .

ایشان به پیشینه استبدادی نظام‌های حکومتی ایران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق اصل شوراها زمینه بهره مندی از آراء ونظرات مردم فراهم شد.

مدیر آموزش و پرورش ابرکوه جایگاه شورا و مشورت را در دین اسلام ومکتب تشیع یادآوری کرد وگفت: بهره‌گیری از اندیشه‌های دیگران و توجه یه شورا و مشورت در اسلام همواره تاکید می‌شود.

"کریمی" پارلمان دانش آموزی را محل تمرین دموکراسی وبهره‌مندی از خرد جمعی برشمرد و گفت‌: این روند در شورای دانش آموزی و دیگر تشکل‌های دانش‌آموزی باید به خوبی خود را نشان دهد.

مدیرآموزش وپرورش افزود: تحقق اصل مدرسه محوری با بهره‌مندی از مشورت دانش آموزان میسراست وشورای دانش آموزی ، پارلمان ومجلس دانش آموزی بهترین بستر تحقق این مهم است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار