تقدیر از مدیران و دبیران برگزیده طرح و برنامه های دوره اول و دوم متوسطه آموزش و پرورش زبرخان

پانا(زبرخان) - مراسم تقدیر از مدیران و دبیران برگزیده طرح و برنامه های دوره اول و دوم متوسطه آموزش و پرورش زبرخان با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سالن همایش های دبیرستان فرزانگان شهرستان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از مدیران و دبیران برگزیده طرح و برنامه های دوره اول و دوم متوسطه آموزش و پرورش زبرخان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در جمع مدیران و دبیران متوسطه آموزش و پرورش زبرخان گفت:خراسان رضوی با دارا بودن یک میلیون و سیصد هزار دانش آموز بالاترین جمعیت دانش آموزی کشور را دارد و حدود ۹۰هزار پرسنل در مناطق ۴۷گانه مشغول به کار هستند و منطقه زبرخان به نسبت جمعیت دانش آموز، سهم کمتری دارد ولی به نسبت موفقیت سهم زیادی دارد.

رضا صابری افزود: یکی از علل موفقیت این منطقه بی حاشیه بودن آن هست و فرهنگیان این منطقه با همکاری و مشارکت و همدلی و هم سویی کارخود را به نحو احسن انجام می دهند و موجب موفقیت های بی شمار آموزش و پرورش زبرخان شده اند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش خراسان رضوی در تمامی شاخص های آموزش و پرورش پیشرو در کشور بوده است و در مسابقات خوارزمی، المپیاد شایسته محور،کاردانش ،جشنواره هنرهای تجسمی و... خراسان رضوی با اقتدار رتبه اول کشور را از آن خود کرد.

صابری در خصوص استقرار پایه دوازدهم بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته استقرار پایه دوازدهم را داشتیم و اولین دانش آموزان نظام ۳-۳-۶ امتحانات نهایی پایه دوازدهم را تجربه کردند و برخلاف آموزش و پرورش سایر استان ها که افت تحصیلی داشتند، خراسان رضوی رشد قبولی قابل توجهی را کسب کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در توضیح ارزشیابی مستمر تصریح کرد: ارزشیابی مستمر یعنی دانش آموز هر لحظه احساس کند در معرض بازخورد درس قرار گرفته است و باید فضایی را در کلاس ایجاد کرد که دانش اموز همیشه با آمادگی کامل در کلاس درس حضور پیدا کند و آماده ارزشیابی باشد.

وی با بیان اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه همه ما هست و این سند می گوید که دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که متوازن و در تمامی جهات رشد کنند و فردا سربار این کشور نباشند و مستقل باشند.

صابری افزود:دانش آموز ما آموزش می بیند و مدرک می گیرد ولی مهارت ندارد و کاری هم یاد ندارد انجام دهد و نظام آموزشی ما فقدان مهارت است وبه همین خاطر دو طرح ایران مهارت و برنامه ویژه مدرسه در مدارس اجرا می شود تا مهارت هم جزئی از برنامه آموزشی دانش آموزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار