نماینده استان درمجلس دانش آموزی کشور

دومین پارلمان شهرستانی دانش آموزی کشور درابرکوه تشکیل شد

یزد (پانا) - علی فرهمند در مراسم افتتاحیه پارلمان دانش آموزی ابرکوه گفت : پارلمان دانش آموزان شهرستان ابرکوه بعد از پارلمان شهرستان خرمشهر به عنوان دومین پارلمان شهرستانی است که در سطح کشور شکل می گیرد .

کد مطلب: ۹۷۳۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین پارلمان شهرستانی دانش آموزی کشور درابرکوه تشکیل شد

آیین افتتاحیه پارلمان دانش آموزی شهرستان ابرکوه با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان ، مدیر آموزش وپرورش شهرستان ابرکوه ، مسئولان محلی و با شرکت 52 نفر از روسای شورا ی دانش آموزی مدارس این شهرستان ساعتی پیش در تالار فرهنگیان ابرکوه برگزارشد.

در مراسم آغازین این نشست نماینده پسران استان یزد درمجلس دانش آموزی به عنوان رئیس سنی پارلمان دانش آموزی درابرکوه گفت : شورای دانش آموزی ، پارلمان شهرستانها ، پارلمان استان و درنهایت مجلس دانش آموزی کشور از جمله فرصت هایی است که برای مشارکت و نقش آفرینی دانش آموزان در مسائل پیش رو در اختیار آنان قرارداده شده است .

"علی فرهمند" مجلس دانش آموزی را عالیترین نمود مشارکت وتصمیم گیری دانش آموزان در مسائل جامعه دانش آموزی ذکر کرد و گفت دراین مجلس مشورتی 150 نماینده از سراسر کشور حضور دارند که 3 نماینده آن از استان یزد هستند .

"فرهمند " بررسی مسائل آموزشی ، تربیتی دانش آموزان از دیدگاه خود آنان را مهمترین دستاوردهای این تشکل های مشورتی دانست وافزود: دانش آموزان دراین تشکل ها علاوه بر بهره مندی از نظرات همکلاسی های خود با راههای صحیح مطالبه گری نیز آشنا می شوند .

وی با یادآوری این نکته که مجلس دانش آموزی در نهمین دوره خود قراردارد افزود : درپایان هر دوره سندی تدوین می شود که سند مجلس نهم مربوط به " مدرسه و سلامت روان دانش آموزان "است .

ایشان درادامه کمیسوین های مجلس دانش آموزی را برشمرد و گفت : مباحث تخصصی مجلس دانش آموزی در کمیسیون های فرهنگی وهنری ، علمی و آموزشی ، اجتماعی و تربیتی ورزش وسلامت و فناوری اطلاعات مورد بحث وبررسی قرار می گیرد .

این دانش آموز عضو مجلس دانش آموزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به شرح وظایف هیات رئیسه پارلمان دانش آموزی پرداخت و گفت: پارلمان دانش آموزان شهرستان ابرکوه بعد از پارلمان شهرستان خرمشهر به عنوان دومین پارلمان شهرستانی است که در سطح کشور شکل می گیرد .

درادامه این نشست دانش آموزان داوطلب کرسی های هفت گانه پارلمان به ارائه دیدگاههای خود پرداختند و انتخابات هیات رئیسه برگزار و 7 نفر به عنوان اعضای هیات رئیسه اولین دوره پارلمان دانش آموزان شهرستان ابرکوه انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار