مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان:

از ظرفیت جوانان در کارهای اجرایی و مدیریتی استفاده شود

زنجان (پانا) - ستاد ساماندهی امور جوانان استان با ریاست استاندار محترم در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزارشد.

کد مطلب: ۹۷۳۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت جوانان در کارهای اجرایی و مدیریتی استفاده شود

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در این جلسه گفت: «اداره کل ورزش و جوانان به تبع وزارت ورزش و جوانان و طرح ملی تقسیم کار در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر شعار «ما جوانان برای جوانان» اقداماتی را انجام داده است.»

خلیلی افزود: «این اقدامات در چهار حوزه برای جوانان طبق مصوبات صورت گرفته برای ورزش و جوانان در جهت ساماندهی این قشر انجام شده‌اند. در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سعی داریم تعداد سمن‌ها و سازمانهای مردم نهاد جوانان را افزایش و از آنها حمایت نماییم. اجرای طرح‌های فراگیر و استارت‌آپ‌های جوانان و مشارکت دادن جوانان در کارهای مدیریتی و حوزه‌های دیگری که می‌توان از ظرفیت جوانان استفاده نمود از اهداف سازمان ورزش و جوانان است.»

خلیلی در ادامه خاطر نشان کرد: « امسال از ظرفیت جوانان در برنامه‌های مدیریتی سازمان ورزش و جوانان استفاده نموده‌ایم تا ورزش به عنوان برنامه‌ی توامندسازی برای جوانان استفاده شود. یک سری از مسئولیت‌های برگزاری مسابقات به جوانان واگذار شد و نتیجه‌ی خوبی از همکاری و دخالت جوانان در امور اداری حاصل شد.»

خلیلی افزود: « ازجمله برنامه‌های ورزشی که می‌تواند در کاهش آسیب‌هامفید باشند این است که در سطح استان 35 ایستگاه ورزشی با همکاری شهرداری در مرکز استان و شهرستان‌ها ایجاد شده است.»

خلیل در اشاره به المپیادهای ورزشی گفت: « المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در سطح استان با شرکت ورزشکاران زیر 14 سال برگزار شد و رتبه استان از 20 در سال 96 به رتبه 12 ارتقا یافت. و دریافت مدال 35 درصد افزایش داشت. همچنین امسال 50 مسابقه قهرمانی کشوری و3 دوره مسابقات بین‌المللی در زنجان برگزار شد.»

رئیس سازمان جوانان با اشاره به همکاری سازمان‌های دیگر گفت: « در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، سازمان ورزش و جوانان ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند با کمک سایر دستگاه‌ها آنها را به نحو احسن اجرا نماید. سازمان ورزش و جوانان متولی برنامه‌هایی چون مشاوره قبل از ازدواج بوده و با داشتن 5 مرکز آماده ارائه خدمات رایگان مشاوره به شهروندان و همکاران می‌باشد. امیدواریم با همکاری فرمانداری و سازمان تبلیغات بتوانیم این برنامه را در روستاها نیز اجرا نماییم تا بتوانیم آسیب‌های حاصل از طلاق را کاهش دهیم.»

خلیلی در خصوص ورزش همگانی اعلام کرد: «در سطح استان مراکز خوب و مناسبی برای ورزش‌های همگانی وجود دارند که در اختیار دستگاهها هستند. با قرار گرفتن این مراکز در دسترس عموم می‌توان از حوادث و آسیب‌ها پیشگیری نمود.باید شرایطی ایجاد شود که جوانان احساس اهمیت کنند. بهتراست ارگانها روزهای خاصی را به پرداختن به امور مردم، خصوصا جوانان اختصاص دهند که سازمان ورزش و جوانان روز سه‌شنبه را برای این منظور اختصاص داده است.»

خلیلی دوره‌های مهارت‌آموزی را برای جوانان ارزشمند عنوان کرد و گفت: « این دوره‌ها می‌توانند به اشتغالزایی جوانان کمک کنند. همانطوری که این فعالیت از طرف جهاد دانشگاهی در سال 96 انجام شد و تاکنون 35 نفر از این طریق شغل ایجاد کرده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار