برگزاری نشست هم اندیشیمدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با کارکنان ستادی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نشست هم اندیشی با کارکنان ستادی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشیمدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  با کارکنان ستادی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این نشست گفت: آموزش و پرورش استان در حوزه نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده تربیت بدنی و نیز فضا و تجهیزات ورزشی از ظرفیت بالایی برخوردار است و ساختار و بستر مناسبی شکل گرفته و اتفاقات خوبی در حوزه تربیت بدنی و سلامت رقم خورده که نصیب ورزش استان و کشور خواهد شد.

وی افزود: شاخص سلامت جسمانی و روانی یکی از شاخص های مهم کشورهای توسعه یافته دنیا است و برآیند تمامی شاخص ها در شاخص امید به زندگی متجلی خواهد شد که شاخص بسیار مهمی است و شاخص امید به زندگی فقط یک احساس خوب نیست بلکه این احساس منجر به ایجاد انگیزه می شود و هرچه امید به زندگی بیشتر باشد تحرک بیشتری در جهت رسیدن به اهداف ایجاد خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: مجموعه فعالیت های مکمل تربیت بدنی می تواند امید به زندگی را در جامعه افزایش دهد و این مهم زمانی محقق می شود که سلامت جسمانی و روانی در جامعه ارتقاء یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ما باید امید به زندگی را در دانش آموزان زنده کنیم و یکی از بهترین حوزه ها در جهت رسیدن به این مهم تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی است و بالا بودن میانگین تحصیلات دانشگاهی آموزگاران و دبیران تربیت بدنی و همچنین مشارکت جویی و مشارکت پذیری این همکاران نسبت به سایر حوزه ها ظرفیت و بستری را ایجاد کرده که می تواند بیشتر اهداف تربیت بدنی را محقق سازد.

وی عنوان کرد: افزایش موفقیت های رشته های ورزشی تیمی نسبت به رشته های ورزشی انفرادی در استان نشان از برنامه ریزی اصولی و افزایش مشارکت دانش آموزان و همکاران در مدارس است و حتما باید به ورزش همگانی و ورزش عمومی توجه ویژه نمود و در کنار آن نیز نباید از ورزش قهرمانی غافل شد و در صورتی که ورزش دانش آموزی را جدی بگیریم از طرفی سطح سلامت و تندرستی جامعه ارتقاء می یابد و از طرفی نیز تیم های ورزشی ملی ما توفیقات بیشتری کسب خواهند کرد و در حضور ما در صحنه های ورزشی ملی و بین المللی افزایش خواهد یافت.

خدابنده خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی ساختار آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و دانش آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت محسوب می شوند و ما باید نیازهای دانش آموزان را بسیار جدی بگیریم و با توجه به سبک زندگی ماشینی و عدم امکان تحرک و ورزش در منازل آپارتمانی باید به تحرک و فعالیت بدنی دانش آموزان در مدارس نگاه ویژه ای داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: توجه ویژه به ورزش دانش آموزی و رفع مشکلات ساختار قامتی دانش آموزان و سوق دادن آن ها به مراکز حرکات اصلاحی و پیگیری روند مداخلات درمانی از موضوعات بسیار حائز اهمیت است و افزایش شناخت و آگاهی دانش آموزان و خانواده ها نسبت به مقوله های فعالیت بدنی، سلامت و بهداشت می تواند در ارتقاء بهداشت و سلامت کل جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اعزام کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان قبل از آغاز سال تحصیلی، ارسال دو هزار بسته بهداشتی ویژه دو هزار مدرسه محروم و حاشیه شهر استان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال و تجهیز 589 مدرسه طرح مروج سلامت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد هزار ریال از اقدامات خوبی بود که در این حوزه انجام گرفته است.

وی افزود: ساخت سالن های کوچک ورزشی درون مدرسه ای و نیز مدرسه پویا دو ایده و طرح بزرگی بود که به ابتکار حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مطرح و به سرعت در کشور فراگیر شد و در حال حاضر 10 سالن ورزشی درون مدرسه ای در استان در حال ساخت، احداث و بهره برداری است و 137 آموزشگاه استان نیز به عنوان مجری طرح مدرسه پویا فعالیت می کنند.

سلطانی در ادامه کمبود نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی و مراقب سلامت، کمبود اعتبارات، توجه ویژه به رعایت استاندارهای بهداشتی در مدارس و بوفه و پایگاه تغذیه سالم مدارس را از مهمترین دغدغه های این معاونت برشمرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 44 هزار دانش آموز به مراکز حرکات اصلاحی آموزش و پرورش استان مراجعه نموده اند و روند در مانی آن ها در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار