فازهای جدید کارخانه ذوب آهن پاسارگاد به زودی به بهره‌برداری می رسد

شیراز (پانا) - استاندارفارس از گشایش فاز جدید کارخانه ذوب آهن پاسارگاد برای تولید آهن اسفنجی با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
فازهای جدید کارخانه ذوب آهن پاسارگاد به زودی به بهره‌برداری می رسد

فازهای جدید کارخانه ذوب آهن پاسارگاد به زودی به بهره برداری می رسدعنایت الله رحیمی در بازدید از کارخانه ذوب آهن پاسارگاد با بیان این که این مجتمع با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد به تولید رسیده است، اظهارداشت: فازهای بعدی این مجتمع شامل تولید فولاد آلیاژی و شهرک زیر دست صنعتی فولاد در آینده راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که مجتمع ذوب آهن پاسارگاد تاکنون یک هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: هر فاز جدید که افتتاح شود نیروی کار جدید به ویژه در زمینه صنایع وابسته مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان این که فولاد، صنعتی مادر و سرمایه بر محسوب می شود، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف شده است طرح شهرک صنعتی فولاد را تهیه و در خصوص دادن مجوز به واحدهای وابسته به فولاد که هم ارزش افزوده بیشتر و هم بازار اشتغال برای ساکنین این منطقه و فارغ التحصیلان کشور ایجاد می کند اهتمام داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به این که مجتمع ذوب آهن پاسارگاد صادرات قابل توجهی شمش به خارج از کشور داشته است، افزود : سیاست ما صادرات شمش به خارج از کشور نیست و سعی می کنیم با تبدیل شمش به کالاهای دیگر با ارزش افزوده بالاتر، بهره برداری بهتری داشته باشیم.

رحیمی با بیان این که چاه های مورد استفاده کارخانه ذوب آهن را با آب زه شیراز جایگزین کرده ایم و هم اکنون کارخانه با آب زه فعالیت می کند، گفت: 500 مترمکعب از پساب فاضلاب شیراز در این مجتمع مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: با سرمایه گذاری 190 تا 200 میلیارد تومان، حدود 45 کیلومتر لوله گذاری می شود و آب از تصفیه خانه شیراز به کارخانه ذوب آهن منتقل خواهد شد که فرصت خوبی برای حفظ محیط زیست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار