فرماندار تالش:خبرنگاران فضای انتخابات را پرشور کنند

تالش (پانا) - فرماندار تالش گفت: مهمترین رسالت خبرنگاران متعهد، مقابله با اقدامات رسانه های معاند و ایجاد فضای شور و نشاط بر انتخابات است.

کد مطلب: ۹۷۲۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تالش:خبرنگاران فضای انتخابات را پرشور کنند

سیدعیسی مهدوی، درنشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال در مرکز حوزه انتخابیه این مناطق(تالش) اظهار داشت : رعایت اخلاق در امر اطلاع رسانی و انتشار اخبار مهمترین رسالت حرفه ای برای خبرنگاران محسوب می شود.

وی افزود: در نخستین روز از آغاز ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تعداد ۳ نفر نام نویسی کردند که یک نفر از این تعداد خانم است .

مهدوی بیان کرد: بالا بودن مشارکت مردمی در امر برگزاری انتخابات موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سطح بین الملل خواهد بود که طی گذشت ۴ دهه از عمر این انقلاب، مردم ایران این موضوع را به نمایش گذاشته اند.

وی ضمن دعوت از خبرنگاران برای فراخوان عمومی و ایجاد فضای شور و نشاط در این راستا گفت: ایجاد امنیت برای برگزاری انتخابات همه جانبه با رعایت حقوق شهروندی مورد هدف ما در این دوره است که مطبوعات و رسانه ها با حفظ اخلاق و نهادینه کردن قانون می توانند به ما کمک کنند.

فرماندار تالش در خصوص اقدامات خصمانه دشمن و اپوزیسیون خارج نشین که قصد دلسرد کردن مردم در انتخابات را دارند گفت: خبرنگاران متعهد با بکار گیری همه توان و ابزار باید اقدامات دشمنان را در این زمینه بی اثر کنند.

وی در خصوص تعداد شعبات اخذ رای نیز گفت: با توجه به اینکه هیات اجرایی در حال شکل گیری می باشد، هنوز آمار دقیقی در این راستا نداریم ولی در انتخابات گذشته تعداد ۲۴۹ شعبه ثابت و سیار در سطح تالش، ۹۹ شعبه در رضوانشهر و ۹۰ شعبه نیز در سطح ماسال داشتیم.

همچنین دادستان تالش نیز در این نشست گفت: خط قرمز همه ما امنیت کشور است و هیچ کس حق عبور از آن را ندارد و باید در شرایط کنونی وضعیت مملکت را درک و اخلاق انتخاباتی را در چارچوب قانون رعایت کنیم.

اباصلت جهانگیری با تاکید بر این که قضاوت با سیاست بازی سازگار نیست خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات با رعایت مر قانون بدست می آید و اجازه ندهیم افرادی با اهداف خاص، امنیت و آبروی انتخابات را زیر سوال ببرند.

در ادامه این نشست رئیس هیأت نظارت بر انتخابات رضوانشهر نیز در سخنان کوتاهی گفت: همکاری رسانه ها در سلامت امر انتخابات بر هیچ کسی پوشیده نیست و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

عمران نعمت الهی افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران برای روشنگری در جامعه تلاش می کنند و تأثیر بسزایی در افکار عمومی دارند.

وی خاطرنشان کرد : در این دوره از انتخابات حدود ۴ هزار نفر بعنوان ناظران شورای نگهبان در امر برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه همکاری خواهند داشت.

شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال تحت عنوان یک حوزه انتخابیه به مرکزیت تالش در غرب مرکز استان گیلان واقع شده اند و یک نماینده در مجلس دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار