آموزش و پرورش پرچمدار پیوند مدرسه با مسجد است

ارومیه (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش پرچمدار اقامه نماز جماعت و پیوند مدرسه با مسجد است.

کد مطلب: ۹۷۲۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش پرچمدار پیوند مدرسه با مسجد است

اجلاس منطقه ای نماز در میاندوآب با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش و مسئولین شهرستانی وائمه جماعات مدارس در تالار سالن ارشاد این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر صمیمی در این مراسم باشکوه به راز خلقت موجودات مخصوصاً به راز خلقت انسان ازابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: هدف از خلقت انس وجن باتوجه به آیه 54 سوره ذاریات عبادت خداوند متعال عنوان شده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان ارتباط انسان با خدای خود را جزو نیازهای فطری و درونی و بعنوان یک گمشده گرانبها مطرح کرد و گفت: انسان در تمامی ادوار و اعصار دنبال رسیدن به این گمشده خود بوده است .

صمیمی بالاترین درجه پیوند با خداوند رارسیدن به درجه کمال وعبودیت معبود عنوان کرد و گفت: تا انسان در مقابل مخلوق خود به مرز عبد و بندگی نرسد شهد زیبای خداجویی وخداپرستی را درک نخواهد کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نقش و سیاست های آموزش وپرورش در پیوند مدرسه با مسجد ، زنگ نماز را در آغاز سالتحصیلی وهمزمان با زنگ مهر ، بعنوان شروع این پیوند همیشگی مدرسه با اجرای نماز جماعت مدرسه دانست .

صمیمی همراهی معلمان را با دانش آموزان در زنگ نماز لازم و ضروری دانست وگفت :حضور معلمان و عوامل مدرسه در کنار دانش آموزان باعث اعتماد به نفس بیشتر دانش آموزان در جامعه می شود.

معاون سواد آموزی استان در ادامه به توفیقات آموزش و پرورش استان در ابعاد مختلف در موضوع نماز دربین دستگاههای اجرایی استان اشاره کرد و مدارس را پرچمدار اجرای نماز جماعت دانست.

وی با اشاره به زنگ نمادین نماز در 22 آبان به آمار اجرای نماز جماعت مدارس اشاره و عنوان کرد : در 3200 مدرسه استان نماز جماعت با حضور ائمه جماعت اجرا می شود که از این تعداد 590 روحانی معمم و1250 همکار فرهنگی وحدود 240طلبه خواهر با عنوان مدرسه امین می باشند که براین امر مهم اهتمام می ورزند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار