معیار معتبر کیفیت آموزش، تغییر رفتار مطلوب دانش آموزان است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم ارتقاء کیفیت آموزشی گفت: تنها معیار معتبر کیفیت آموزش، تغییر رفتار مطلوب دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۷۲۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معیار معتبر کیفیت آموزش، تغییر رفتار مطلوب دانش آموزان است

گردهمایی قطبی معاونین آموزش متوسطه مناطق و نواحی در راستای کیفیت بخشی آموزشی با حضور معاون آموزش متوسطه استان در محل سالن کنفرانس ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

«مهین منافی» آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: چالش های آموزشی و پرورشی باید شناسایی و چاره یابی شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: کیفیت بخشی زمانی اتفاق می افتد که برنامه محوری و انسجام وجود داشته باشد.

وی افزود: کیفیت در آموزش و پرورش و مدارس به تغییر و یا تغییراتی گفته می شود که در رفتارهای دانش آموزان بروز می کند و به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می گردد.

منافی با بیان اینکه تنها معیار معتبر کیفیت، تغییر رفتار مطلوب دانش آموزان است؛ افزود: کیفیت در همه ابعادرفتاری دانش آموزان ظاهر می شود یعنی از نوعی جامعیت و کلیت برخوردار است.

وی با اذعان به اینکه اینکه کلاسهای پایه دوازدهم با جدیت برپا و دانش آموزان ملزم به حضور در کلاسها هستند، بر اجراى برنامه ٣٥ ساعت پایه دوازدهم تدریس کتب درسى در کلاس و ممنوع بودن استفاده از کتب غیر درسى در مدرسه تاکید کرد.

منافی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی توجیهی شیوه های نوین تدریس با تدریس کلاس معکوس با افزودن تجربه های جدید بسیار مورد تاکید است.

این مقام مسئول از معاونین آموزشی خواست تا نسبت اجرای به طرح درس پژوهی و برنامه ویژه مدرسه (طرح بوم) و نظارت بالینی اهتمام ویزه داشته باشند.

منافی اضافه کرد: محیط مدرسه ها مانند مساجد حرمت دارند؛ باید به دانش آموزان بیاموزیم هویت ایران اسلامی و تعلق به سرزمین خود را حفظ کنند.

تشکیل کارگاه ها و تامین تجهیزات هنرستانها، طرح مهارت آموزى مدارس شبانه روزى و طرح خود اتکایى و بررسى هزینه کرد اعتبارات سرانه غذایى مدارس شبانه روزى از دیگر موضوعات مورد تاکید معاون آموزش متوسطه استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار