گروه‎های آسیب ‎پذیر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند

خرم‎آباد(پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به رعایت پیشگیری‎های لازم از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد و گفت:گروه‎های در معرض خطر و آسیب‎پذیر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

کد مطلب: ۹۷۲۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
گروه‎های آسیب ‎پذیر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند

محمد رضا نیکبخت بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا، کارمندان مراکز خدمات بهداشتی و درمانی که با بیماران ارتباط بیشتر دارند باید نسبت به این بیماری واکسینه شوند.

وی ادامه داد: افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار، بیماران قلبی و ریوی، مبتلایان به سرطان بیماری های کلیوی و کبدی و دیابت بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا قرار دارندو به همین دلیل تزریق واکسن برای این افراد توصیه می شود.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا ۲ نوع است افزود: طبق بررسیها، نوع H۱N۱ گسترش بیشتری داشته و نسبت به نوع دیگر قویتر است و باتوجه به شروع زودهنگام آن در سالجاری پیش بینی می شود فعالیت این ویروس نسبت به سال های گذشته به بالاترین حد خود برسد.

وی با تاکید براینکه این نوع ویروس هیچ ارتباطی با آنفلوآنزای پرندگان ندارد اظهار داشت: هر سال در موعد مقرری این آنفلوآنزا در جهان شیوع پیدا می کند.

نیکبخت ادامه داد: در لرستان همزمان با فصل شیوع بیماری ضمن تقویت پایگاهها و برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی به عموم مردم با تاکید بر پیشگیری و کنترل بیماری نسبت به تامین و توزیع واکسن و دارو به شهرستان ها اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین روزانه تمامی موارد مشکوک به بیماری، تحت کنترل قرار می گیرند و درصورت شرایط بستری طبق نظر متخصصان نسبت به نمونه گیری و درمان دارویی آنان اقدام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: بیماران باید از خوددرمانی پرهیز کنند چرا که این کار باعث تشدید بیماری می شود.

نیکبخت گفت:رعایت نکات بهداشتی از جمله شست و شوی دستها و آداب تنفسی در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزا نقش مهمی دارد.

وی اظهار داشت: این بیماری عفونت ویروسی است که بیمار با استفاده از استامینوفن های ساده، مایعات گرم و استراحت بهبود پیدا می کند و مبتلایان باید از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتون خودداری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار