رمضانی: معلولیت از شهروندان دور نیست

مدیر عاملان انجمن های معلولان از مشکلاتشان گفتند

تبریز(پانا) - به مناسبت فرارسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت، مدیرعامل کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی، مدیرعامل انجمن ضایعه نخاعی آذربایجان شرقی، مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی و رئیس انجمن ضایعه نخاعی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان مشکلات خود پرداختند.

کد مطلب: ۹۷۲۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: معلولیت از شهروندان دور نیست

زارع گوار بنیان گذار انجمن معلولین جسمی و حرکتی دراین نشست گفت:
در سال ۱۳۸۳ انجمن معلولین جسمی و حرکتی تاسیس شد و فعالیت موسسه ی ما فرهنگی،اقتصادی و ورزشی و غیر سیاسی است.
وی افزود:فردی که دچار ضایعه نخایی می شود تمام هستی خود را از دست می دهد و زیستن در جامعه برای او بسیار سخت است و روحیه و باور قوی می خواهد تا کارهایش را انجام دهد.
زارع گوار ضمن اشاره به اینکه ۱۵ درصد جامعه مارا معلولین تشکیل می دهند ادامه داد: معلولین در مورد ورزش غوغا کردند و مدالهای آنها ۳ الی ۴ برابر جامعه سالم است.

مدیر عامل کانون ناشنوایان نیز در ادامه ضمن تبریک ۱۲ آذر به تمامی معلولین گفت: امیدوارم که معلولین عزیز در زندگی خود بدون مشکلات و بدون محدودیت در تمامی عرصه ها شاد و موفق باشند.

محمد رمضانی ادامه داد:کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی همچون نهاد های دیگر فعالیت می کند و این کانون ۴۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

رمضانی ضمن تاکید بر ناشنوا بودن مدیران و هیئت مدیره این کانون گفت: مجوز این کانون از استانداری آذربایجان شرقی کسب شده است و به هیچ نهاد دولتی وصل نیست و بودجه دولتی ندارد و تمامی هزینه هایش را خود ناشنوایان و تیم مدیریتی کانون تهیه می کنند.

وی افزود:در استان آذربایجان شرقی ۲۷ هزارنفر ناشنوا داریم که مشکلات ارتباطی زیادی در جامعه دارند و با توجه به شرایط خاص آنها کانون ناشنوایان در تمامی زمینه ها به آنها خدمات می دهد.
رمضانی با اشاره به خدمات کانون اعم از خدمات مترجم، مشاوره،اشتغال و خدمات حقوقی گفت:تمامی خدماتی که کانون در اختیار ناشنوایان قرار می دهد به صورت رایگان ارائه می شود.
محمدرمضانی ضمن اشاره به تورم تاکید کرد:یکی از بزرگترین مشکلات ما گرانی تجهیزات و گرانی باتری سمعک و عدم همکاری نهادهای متولی این امر است‌.
وی افزود:دربحث مناسب سازی نیاز داریم که سامانه مترجم زبان اشاره داشته باشیم در حالی که این امکان وجود دارد هیچ قدمی برنداشته اند.
رمضانی تصریح کرد:سالهاست از سازمان بهزیستی این سامانه را به عنوان مساله مناسب سازی ویژه ناشنوایان می خواهیم که همکاری نکرده است و بهانه ای به نام بودجه را مطرح کرده اند.
محمدرمضانی افزود:همیشه در جامعه ما شهروندان فکر نکنند که بحث معلولیت از آنها دوراست.

در ادامه مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به این‌که جامعه نابینایان آذربایجان شرقی در سال 1360 تاسیس شده است، گفت: این انجمن بیشتر در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی فعالیت می‌کند.

فرهاد عبدوی افزود: به طور کلی وجود 20 هزار نابینا و دارای آسیب بینایی در استان تخمین زده می‌شود اما چهار هزار و 863 پرونده نابینا در بهزیستی وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که افراد معلول در برابر مشکلات، بسیار صبور هستند، اظهار کرد: معلولان انتظار ندارند که مسئولان، این معلولیت‌ها را حل کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به وضعیت تحصیلی مطلوب نابینایان استان، خبر داد: دانشجویان نابینایی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار