مدیر حوزه علمیه کاشان خبرداد؛

مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان برگزار می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیر حوزه علمیه کاشان از برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری و حوزه و دانشگاه در اواخر آذرماه امسال خبرداد.

کد مطلب: ۹۷۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی گفت: نکوداشت آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در کاشان با هدف تجلیل از نیم قرن مجاهدت، ایثارگری و جانبازی، فقاهت و شاگردی امام خمینی (ره) این فقیه و مجاهد فی سبیل الله و ۱۳ سال خدمات ایشان در کاشان برگزار می‌شود.
به گفته وی، مراسم نکوداشت آیت الله نمازی ۲۸ آذرماه امسال همزمان با ورود آیت الله نمازی به کاشان و همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار می شود.
وی از تشکیل کمیته‌های علمی، کمیته بررسی سوابق نظامی، کمیته بررسی آثار آیت الله نمازی خبرداد و گفت: برای برگزاری این مراسم بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه آیت الله نمازی بازنگری شده و در قالب یک جلد کتاب فاخر چاپ و در این مراسم رونمایی خواهد شد، گفت: در این مراسم اشعار شعرای کاشان در وصف آیت الله نمازی تهیه و در قالب یک کتاب در این مراسم رونمایی خواهد شد.
به گفته وی در این مراسم از سه کتاب زندگینامه آیت الله نمازی با عنوان «فقیه مهاجر و مجاهد» و کتاب «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و کتاب «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» رونمایی خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه کاشان از برگزاری نمایشگاه جنبی مراسم نکوداشت آیت الله نمازی خبرداد و افزود: در این نمایشگاه شخصیت علمی و نظامی و فقاهتی ایشان در قالب تصاویر و عکس نوشته و پوستر، خطبه‌های نماز جمعه، اجازات از علما و احکام صادره شده طی ۴۰ سال گذشته درفضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به نمایش گذاشته خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین فرجی همچنین از راه اندازی انجمن مفاخر در اداره فرهنگ و ارشاد کاشان خبرداد و اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های نکوداشت آیت الله نمازی تأسیس انجمن مفاخر در کاشان از سوی استاندار اصفهان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در اداره فرهنگ و ارشاد کاشان بود که پیش از این در مراکز استان‌ها تأسیس می‌شد.
وی در ادامه افزود: آیت الله نمازی در همه جبهه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اخلاقی، تفسیر و علوم مختلف صاحب نظر هستند و این ویژگی سبب شد تا از آیت الله نمازی به عنوان یک شخصیت ملی تجلیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین فرجی به شخصیت علمی و نظامی و جانبازی ایشان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایشان ذخرالاعلام است و خداوند ایشان را برای انقلاب اسلامی ذخیره کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار