تا پایان روز اول ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم

9 نفر در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر ثبت نام کردند

یزد(پانا) - فرماندار یزد از ثبت نام ۹ نفر برای تصدی کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، در نخستین روز خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
9 نفر در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر ثبت نام کردند

سید محمد رستگاری گفت: همزمان با نخستین روز آغاز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۹ نفر برای تصدی کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

فرماندار یزد افزود: ثبت نام داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد و تا روز شنبه ۱۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

رستگاری اظهارداشت: ارائه اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن؛ اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن؛ یک قطعه عکس ۴×۳ جدید؛ اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر،حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن (اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و نداشتن اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی از مهمترین مدارک لازم هنگام ثبت نام است.

فرماندار یزد در خصوص مدرک تحصیلی داوطلبان ، گفت: بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

او اضافه کرد: به استناد تبصره ۲ ماده ۹ قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند در غیر اینصورت نامزدی آنان کاملاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌شوند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار