در روز اول ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم

15 داوطلب در 4 حوزه انتخابیه یزد ثبت نام کردند

یزد(پانا) - همزمان با نخستین روز آغاز ثبت نام از داوطلبان برای رقابت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ماه سال ۹۸ برگزار می شود، امروز یکشنبه ۱۵ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان یزد ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۹۷۲۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
15 داوطلب در 4 حوزه انتخابیه یزد ثبت نام کردند

به نقل از ایرنا احمد ترحمی بهابادی رییس ستاد انتخابات در استان یزد اظهارداشت که از این تعداد ۹ نفر در حوزه انتخابیه یزد و سه نفر هم از حوزه انتخابیه تفت ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: ثبت نام نامزدها الکترونیکی است و امروز ۲ نفر در حوزه انتخابیه مهریز و یک نفر هم برای اردکان داوطلبی خود را برای رقابت های مجلس اعلام کردند.

به گفته وی ثبت نام نامزدها از ساعت هشت صبح روز یکشنبه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت.

وی اشاره ای به تعداد مردان و زنان داوطلب نکرد .

به گزارش ایرنا، رییس ستاد انتخابات در استان یزد پیشتر با بیان اینکه رقابت حداکثری ضامن تحقق مشارکت بیشتر شهروندان در پای صندوق‌های رای خواهد بود، گفت: یکی از مهمترین مواردی که باعث حضور مردم می‌شود، رقابت نامزدها با سلایق و گرایش‌های مختلف سیاسی است.

ترحمی بهابادی افزود: فعالیت ستاد انتخابات استان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد که تاکنون دوره های مختلف آموزشی در این مورد برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ادامه داد: با دستور وزیر کشور از اردیبهشت ماه امسال ،فعالیت ستاد انتخابات با سیاست راهبردی حول چهار محور، « سلامت ،قانونمداری ،امنیت و مشارکت حداکثری» آغاز شده است.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان یزد در این چهار محور تمام فعالیت ها خلاصه شد و آموزش هایی که داده شد ،انتخابات با سلامت کامل ،رعایت قوانین و مقررات و در امنیت کامل برگزار می شود .

وی یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ تاکنون ۳۷ انتخابات و همه پرسی (رفراندوم) در ایران برگزار شد و انتخابات آتی سی و هشتمین دوره انتخابات است .

رییس ستاد انتخابات یزد با اشاره به اینکه فرایند رسمی انتخابات مجلس یازدهم ، در دهم آذر ماه جاری با دستور وزیر کشور شروع شد، گفت: همزمان ثبت نام نامزدها به مدت یک هفته ادامه دارد.

معاون استانداری یزد افزود: تمام فعالیت های انتخابات به عهده ۱۱ عضو هیات اجرایی هر منطقه است که متشکل از فرماندار یا بخشدار، دادستان ،رئیس ثبت احوال و هفت نفر از معتمدان منطقه است که رییس هیات اجرایی فرماندار و یا بخشدار هستند و تمام فعالیت های برگزاری انتخابات را به عهده دارند.

ترحمی ادامه داد: ثبت نام نامزدها در چهار حوزه انتخابیه یزد، مهریز، تفت و اردکان انجام می شود و داوطلبان می توانند در ستاد انتخابات وزارت کشور و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ثبت نام کنند.

وی اظهارداشت: تعداد شعبه های قطعی اخذ رای باید به تایید شورای نظارت برسد، که تعداد آن مشخص نیست ، اما ۷۹۰ شعبه اخذ رای برای چهار حوزه انتخابیه در استان یزد پیش بینی شد.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات مجلس هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار