بازسازی عملیات مرصاد در نیشابور

نیشابور ( پانا )- کنگره ملی شهدای نیشابور با بازسازی عملیات مرصاد آغاز به کار می کند.

کد مطلب: ۹۷۲۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی عملیات مرصاد در نیشابور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور از آغاز به کار کنگره ملی 1400شهید این شهرستان با باز سازی عملیات مرصاد در روز 4 شنبه 13 آذرماه 98 از ساعت 8 الی 11 صبح درمنطقه عمومی تپیه پایه یک خبرداد.

سرهنگ پاسدار سید علی اکبر حسینی بابیان اینکه رژیم بعث عراق در ادامه روند کارشکنی های خود در فکر نقشه ای برای هجوم مجدد به ایران بود و در روز جمعه 31 تیر سال 67 تهاجم مجدد خود را از سه‌ منطقه جنوب ،غرب و شمال غرب به ایران آغازکرد، اظهارداشت: نیروهای عراق در جبهه جنوب حملات گسترده ای را طراحی کردند تا تمرکز نیروهای ایرانی را متوجه این جبهه کرده و راه را برای نفوذ منافقان از غرب هموار کنند.به این ترتیب منافقان پس از عبور شهرهای قصرشیرین ، سرپلذهاب، کرند و اسلام آباد غرب به سمت کرمانشاه پیشروی کردند.

حسینی گفت: منافقین باورود به خاک کشور جنایات فجیعی را انجام دادند که نمونه آن شهادت مجروحان در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آباد غرب بود.

وی ادامه داد: همزمان با پیشروی نیرو‌های منافقین در خاک ایران هواپیما‌های عراقی پایگاه‌های هوایی از جمله پایگاه شکاری همدان، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و پایگاه تیپ لشکر ۲۸ را بمباران کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور اظهارداشت: عملیات تاخیری عقبه برخی از یگان‌های سپاه در شرق تنگه چهار زبر قرار داشت نیرو‌های این یگان در منطقه خوزستان با دشمن در حال نبرد بود و پیشروی منافقین عقبه آنان را به خطر انداخته بود به همین دلیل یک گردان زرهی از سپاه و بسیج ماموریت یافتند در تنگه چهار زبر راه را بر منافقین ببندد و مقدمات عملیات سرکوب آن‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به نامگذاری عملیات منافقان به نام " فروغ جاویدان" که با همراهی ۲۵ تیپ، بیش از ۵ هزار نیرو و تجهیزات و با حمایت گسترده هوایی و زمینی صدام همراه بودگفت: با اطلاع فرماندهان و مسئولان نظام از پیشروی منافقان و متوقف کردن آن‌ها در گردنه چهارزبر توسط رزمندگان اسلام، عملیات مرصاد به منظور مقابله، انهدام، تعقیب و تنبیه سازمان منافقان طرح ریزی و در ۵ مرداد ۶۷ با رمز یا علی بن ابیطالب به مرحله اجرا درآمد.

حسینی ادامه داد: در عملیات مرصاد رزمندگان اسلام از هوا و زمین نیرو‌ها و تجهیزات جنگی منافقان را هدف قرار داده وآن‌ها را منهدم کردند. به این ترتیب عملیات مرصاد که آخرین عملیات دفاع مقدس محسوب میشود با موفقیت چشمگیری به پایان رسید و آخرین برگ تاریخ جنگ بسیار افتخار آفرین ورق خورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابوردرباره بازسازی این عملیات گفت:در این عملیات گروه منافقین (بسیجیان نقش این گروه را بازی میکردند) از مرز‌های غربی کشور وارد شده و وارد شهر‌های کرند و اسلام اباد شده و این شهر‌ها را اسخیر کرده و به سمت مرکز کشور نفوذ کرده و در تنکه چهار زبر در کمین نیرو‌های سپاه اسلام گرفتار شده و شکست سختی میخورند. کلیه این مراحل و شهر‌ها در محل تپه پایه یک شهرستان نیشابور بازسازی شده و این عملیات به تصویر کشیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار