معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کشور به هم افزایی کارگر و کارفرما در جهت حفظ تولید، و اشتغال و ارائه محصول با کیفیت نیاز دارد

یزد(پانا) -مجمع نمایندگان استان یزد با حضور حاتم شاکرمی معاون روابط کار شیخی مشاور معاون روابط کار مظفری مدیرکل بازرسی کار یوسفی مدیرکل تشکل های کارگری و کارفرمایی وزارت، مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد

کد مطلب: ۹۷۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کشور  به هم افزایی کارگر و کارفرما در جهت حفظ تولید، و اشتغال و ارائه محصول با کیفیت نیاز دارد

حاتم شاکرمی در جمع تشکل های کارگری استان یزد با بیان اینکه عملکرد مدیریت استان و پیگیری نمایندگان مردم در استان ستودنی است، گفت: در این شرایط با توجه به تحریم های ظالمانه دشمن امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به هم افزایی کارگر و کارفرما در جهت حفظ تولید و اشتغال و ارائه محصول با کیفیت نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت کارگران عنوان کرد: دولت سال گذشته برای افزایش حقوق کارگران گام مثبتی برداشت که با احتساب حق مسکن و خواربار و سنوات سالیانه بیش از 40 درصد افزایش پیدا کرد اما از سویی با افزایش تورم هم همراه شدیم و اثر آن مهم در معیشت کارگران تا حدی کم رنگ شد.

این مقام مسئول در خصوص قراردادهای موقت کار گفت: اقتصاد دیجیتالی باعث تحولاتی در بازار کار شده است که موضوع قراردادهای موقت میان کارگر و کارفرما را در برخی مشاغل اجتناب ناپذیر نموده است اما باید این موضوع به درستی مدیریت شود و شکر خدا توافقات خوبی نیز حاصل شده و امید است اقدام موثری در مطالبات به حق کارگران در مشاغل غیر مستمر با پی گیری تصویب آیین نامه آن صورت گیرد و به نقطه مثبتی برسیم.

شاکرمی با اشاره به اینکه در تقویت ادارات کار بر اساس قانون ششم برنامه توسعه و تکالیف دولت الکترونیک گفت: ارائه خدمات به جامعه کارگری و کارفرمایی به سمتی خواهد رفت که نیاز به حضور فیزیکی در ادارات کار نباشد . لذا نمایندگان استان و مسئولان استان در صورت آمادگی زیرساخت ها برای اجرای کار آماده .

وی با بیان اینکه شرط اجرای این کار مراجعه کارگران و کارفرمایان به دفاتر پیشخوان و احراز هویت است ادامه داد:مزایای اجرای این طرح کاهش فساد و شفافیت در عملکرد حوزه روابط کار است ضمن اینکه سرعت انجام خدمات کار را بالا می برد و سلامت انجام کار در سامانه جامع روابط کار افزایش می باید.

شاکرمی از دیگر مزایای مهم در اجرای این سامانه را به حداقل رسیدن قراردادهای سفید امضا برشمرد و عنوان کرد: نگرانی هایی از سوی کارگران در این زمینه وجود دارد که اجرای این سامانه دغدغه جامعه کارگری در این زمینه را تا حد زیادی کاهش می دهد. شاکرمی همچنین از تقویت تعاونی های مصرف کارگری و تعاونی های مسکن خبر داد و گفت: آیین نامه مربوطه در حال اصلاح است و معاونت های مربوطه نیز در حال پیگیری و تدوین پیشنهاد ماده 49 قانون کار هستند و امید است در آینده نزدیک این آیین نامه اصلاح و مصوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار