در نخستین روز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس؛

۲۱ داوطلب در حوزه‌های انتخابی مازندران ثبت‌نام کردند

ساری (پانا) - رییس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد که تاکنون نفر در حوزه‌های ۹ گانه مازندران برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۷۲۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۱ داوطلب در حوزه‌های انتخابی مازندران ثبت‌نام کردند

حسین حسن‌نژاد در نشست خبری به مناسبت آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که بعدازظهر امروز در ستاد انتخابات مازندران در استانداری برگزار شد، با اعلام اینکه از ساعت هشت صبح امروز ثبت نام داوطلبان در حوزه های 9 گانه استان آغاز شده است، توجه به اصل قانونمداری و قانونگرایی را ضامن سلامت انتخابات برشمرد.

او بر نظارت بر حمایت احتمالی دستگاه های اجرایی از کاندیدای خاص، تاکید کرد و گفت: ستاد انتخابات استان نسبت به این موضوع حساسیت دارد و اگر چنین امری مسجل شود، با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.

حسن‌نژاد در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر استفاده از شعار جدایی غرب مازندران و تشکیل مازندران غربی گفت: کسانی که طراح این طرح بودند بر اساس وظایف نمایندگی شان عمل کردند، گرچه ممکن است که با تحقق انطباق نداشته باشد. اما در قانون اساسی نمایندگان در حیطه وظایف خود آزاد هستند و استفاده از این شعار مبنای تایید یا رد صلاحیت کسی نیست اما این اقدام در معرض قضاوت افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

رییس ستاد انتخابات مازندران با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان فراهم است، گفت: شورای نگهبان هنوز برای انتخابات الکترونیکی اظهار نظر نکرده است.

او با اعلام اینکه ۲۱ داوطلب در حوزه‌های انتخابی مازندران در روز نخست ثبت‌نام کرده‌اند ثبت‌نام کردند، این آمار را در روز نخست ثبت‌نام دوره قبل ۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این ۲۱ نفر، ۴ نفر در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت، ۲ نفر در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه، ۲ نفر بابل، ۲ نفر آمل، ۵ نفر حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه و سیمرغ، ۴ نفر ساری و میاندرود و ۲ نفر تنکابن، رامسر و عباس آباد ثبت‌نام کرده‌اند.

در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۰۶ نفر شامل ۲۸۱ مرد و ۲۵ زن ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت با احتساب ۴۲ انصرافی، ۱۴۳ نفر از آنان تأیید صلاحیت شدند.

از ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن، یک میلیون و ۶۲۳ هزار نفر در ۳ هزار و ۴۸ شعبه اخذ رأی، رأی دادند.

بیشترین داوطلب در حوزه انتخابیه بابل با ۵۴ نفر و کمترین داوطلب در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد با ۲۲ نفر ثبت‌نام کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار