فضای شهری بافق برای تردد معلولان قابل قبول نیست

یزد(پانا) -رئیس بهزیستی بافق گفت: طی دو دوره ارزیابی از اماکن و دستگاه‌های دولتی، فضای شهری برای تردد معلولان در این شهرستان قابل قبول نیست.

کد مطلب: ۹۷۲۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فضای شهری بافق برای تردد معلولان قابل قبول نیست

محسن خوشگذران رئیس بهزیستی بافق مناسب سازی برای تردد معلولان در اماکن و دستگاه‌های دولتی را ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: دو دوره ارزیابی صورت گرفته که نتیجه خوبی حاصل نشده است یعنی در شهرستان مناسب سازی برای معلولان قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه حدود ۹۰۰معلول زیر نظر بهزیستی هستند، افزود: قریب به ۴۰درصد آن‌ها معلول جسمی و حرکتی و ۱۵درصد نیز معلول نا بینا هستند.

رئیس بهزیستی بافق گفت: در شهرستان مناسب سازی بانک‌ها برای تردد معلولان حدود ۴۰درصد رعایت شده است.

او نرده اطراف رمپ ها، سامانه عبور ویلچر و نبود دسترسی معلولان به اماکن بهداشتی در برخی ادارات را از مشکلات مهم برشمرد و تصریح کرد: برخی از اقدامات انجام شده در شهرستان از جمله ساخت پارکینگ ویژه معلولان و کلینیک جدید تامین اجتماعی نیز برای تردد معلولان قابل تقدیر است.

امروزه فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای افراد معلول و کم‌توان جسمی و حرکتی، دسترسی آنان به امکانات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

نابسامان بودن فضا‌های شهری و نبود انطباق آن‌ها با نیاز‌ها و خواسته‌های این افراد سبب منزوی شدن آن‌ها شده، از این رو ساماندهی و مناسب‌سازی دوباره این فضا‌ها در واقع بازگرداندن این افراد به زندگی اجتماعی و فعالیت دوباره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار