هیچ نوع آلودگی آنفلوانزای مربوط به پرندگان در یزد مشاهده نشده است

یزد(پانا) -مدیر کل دامپزشکی استان یزدگفت: هیچ نوع آلودگی آنفلوانزای مربوط به پرندگان در یزد مشاهده نشده است و استان در وضعیت آرامی قرار دارد.

کد مطلب: ۹۷۲۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هیچ نوع آلودگی آنفلوانزای مربوط به پرندگان در یزد مشاهده نشده است

علی اکبر حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد با رد شایعات مربوط به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و منع مردم از مصرف گوشت مرغ در یزد، گفت: آنفلوانزای مطرح شده در کشور از نوع انسانی و خوکی است و ربطی به صنعت طیور ندارد.

اوبا اشاره به این که آنفلوانزای مطرح شده در کشور، افزود: در استان یزد هیچ نوع آلودگی آنفلوانزای مربوط به پرندگان شایع نشده و استان در وضعیت آرامی قرار دارد از طرفی تمام مرغ‌های تولید شده در بازار یزد نیز سالم هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزداز مردم خواست تا دغدغه‌ای نسبت به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشته باشند.

او تصریح کرد: علاوه بر این که تمام نظارت‌ها در این حوزه وجود دارد به دنبال اجرای طرح کنترل سلامت کامل و پایش پرورش طیور قبل از اعزام به کشتارگاه هستیم به طوری که در تمام کتشارگاه‌ها نیرو‌های ناظر دامپزشکی، این مسئله را کنترل کنند و در صورت هر نوع مشکلی اجازه کشتار داده نشود.

حدادزاده با بیان این که موضوع هورمون نیز در صنعت مرغداری یزد به هیچ وجه وجود ندارد، گفت: این اشتباه عامه مردم در زمینه مرغ‌های هورمونی در یزد از نظر علمی و اقتصادی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر به صرفه نبودن تولید گوشت مرغ با استفاده از هورمون از لحاظ اقتصادی، گفت: اگر مرغ با هورمون رشد کرده باشد، باید هر کیلوگرم از گوشت آن در بازار به قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه شود تا برای مرغدار صرفه اقتصادی داشته باشد.

حدادزاده به مردم اطمینان داد هیچ نگرانی در مورد سلامت و بهداشت گوشت مرغ مصرفی خود در یزد نداشته باشند.

او افزود: هورمون‌ها از نظر علمی به صورت پالس عمل می‌کند و کارکرد آن‌ها شبیه به هورمون‌های بدن است به طوری که در زمان ترشح میزان آن در بدن، زیاد و پس از مدتی از میزان آن در بدن کاسته می‌‎شود؛ با احتساب این موضوع، باید در چندین نوبت در روز به مرغ‌ها هورمون تزریق شود که این اقدام از نظر علمی و اقتصادی ممکن نیست.

او با اشاره به طرح پایشی انجام شده از تمام کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های استان در تابستان امسال، تصریح کرد: گوشت مرغ‌های یزد از نظر انفلوانزا هیج مشکلی نداشتند و علاوه بر آن آلودگی‌های هورمونی و حتی دارویی نیز وجود نداشت.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: طیوری که به دلیل بیماری از آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند نباید تا دو هفته پس از استعمال دارو کشتار شوند که در این رابطه بررسی‌ها نشان داد که در صنعت طیور یزد آلودگی دارویی نیز وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار