مدیر صندوق کارآفرینی استان در نشست با فرماندارمیبد:

زمینه اشتغال 74 نفر درزمینهٔ زیلو در شهرستان میبد فراهم‌شده است

یزد(پانا)-مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در نشست با فرماندارمیبد گفت: صندوق کارآفرینی امید وظیفه‌اش حمایت از اشتغال‌های خرد و صنایع‌دستی است که با جهانی‌شدن زیلو در شهرستان میبد زمینه اشتغال 74 نفر درزمینهٔ زیلو درمیبد را فراهم نموده است.

کد مطلب: ۹۷۲۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
زمینه اشتغال 74 نفر درزمینهٔ زیلو در شهرستان میبد فراهم‌شده است

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در نشست با فرماندارمیبد گفت: با پی گیری فرماندارمیبد و تشکیل کارگروه زیلو و شناسایی کارگاه‌ها و افرادی که توانایی زیلوبافی داشتند؛ توانستیم 50 میلیارد ریال بودجه به این شهرستان، امسال و سال 99 از تهران بگیریم.

محمد امامی گفت: امسال 73 طرح برای دریافت تسهیلات درزمینهٔ زیلو به صندوق کارآفرینی امید در شهرستان میبد معرفی شد که به 35 طرح تاکنون تسهیلات پرداخت‌شده است.

امامی تصریح کرد: از تسهیلاتی که پرداخت‌شده است تعداد 7 کارگاه وجود دارد که بیشتر جنبه آموزشی دارند و علاقه‌مندان به زیلوبافی را در این کارگاه‌ها آموزش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال مردم و گرایش بیشتر آن‌ها به زیلوبافی و همچنین رونق بازار این هنر صنعت درمیبد اشتغال خوبی صورت گرفته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: از 2 ونیم میلیارد تومان بودجه امسال تاکنون 10 میلیارد و 50 میلیون ریال تسهیلات درزمینهٔ زیلوبافی در شهرستان میبد به متقاضیان پرداخت‌شده است و تا پایان امسال، مابقی بودجه 2 ونیم میلیارد تومان را که برای امسال در نظر گرفته‌شده است به افراد پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر زمینه اشتغال 74 نفر درزمینهٔ زیلو در شهرستان میبد فراهم‌شده است.

امامی ورود به بحث طراحی و بسته‌بندی زیلو را از برنامه‌های این صندوق عنوان کرد و گفت: ازآنجاکه رویکرد استان و شهرستان میبد در بحث هنر صنعت زیلو، صادرات این محصول به خارج از کشور است صندوق در نظر دارد از شرکت‌ها و مؤسسات طراحی و بسته‌بندی که قرار است راه‌اندازی شود با پرداخت تسهیلات حمایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار