خوزستان؛ توقف فعالیت 570 فروند قایق موتوری پس از سهمیه بندی بنزین

تهران (پانا) - اختصاص نیافتن سهمیه بنزین برای قایق‌های صیادی باعث شده تا بسیاری از صیادان در بنادر آبادان، اروندکنار و خرمشهر بیکار شده و نتوانند راهی دریا شوند.

کد مطلب: ۹۷۲۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
خوزستان؛ توقف فعالیت 570 فروند قایق موتوری پس از سهمیه بندی بنزین

به گزارش ایرنا؛ بیش از ۵۷۰ فروند قایق موتوری با اشتغالزایی سه تا چهار صیاد در هر قایق در بنادر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده فعالیت دارند که بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین و اختصاص نیافتن سهمیه بنزین فعالیت آنها متوقف شده و صیادان خانه‌نشین شده اند.

صیادان افزایش هزینه صید به دلیل افزایش قیمت سوخت شناورها و اختصاص نیافتن سهمیه بنزین به قایق‌های موتوری را از دلایل خانه‌نشینی خود عنوان کرده و تعیین سهمیه سوخت برای قایق‌های موتوری را از مسؤولان ذیربط خواستار شدند.

یک صیاد اروندکناری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:از زمان افزایش قیمت بنزین بیشتر صیادان منطقه خانه نشین شده اند.

سالم نصاری که سه نفر بر روی قایق‌موتوری وی مشغول بکار بوده و اکنون بیکار شده اند افزود:اگر به دریا برویم دلالان ماهی صید را از ما ارزان می‌خرند و در بازار گران می‌فروشند و سودی عاید ما نمی شود.

یک صیاد آبادانی نیز گفت: صیادان قدرت خرید بنزین لیتر ۳۰ هزار ‌ریالی را ندارند و تا زمانی که سهمیه‌ای برای قایق‌های صیادی اختصاص داده نشود این افراد بیکار خواهند بود.

علی بچاری گفت:قیمت ماهی متناسب با افزایش هزینه صید افزایش نیافته است و عملا صیادان توان کار با شرایط موجود را ندارند و بیشتر آنها به دریا نمی روند.

رییس اداره شیلات آبادان در این خصوص گفت: از زمان اعلام اصلاح قیمت و اجرای سهمیه بندی بنزین با همکاری و هماهنگی فرمانداری به دنبال اختصاص و جذب سهمیه بنزین برای قایق هستیم.

موسی کاکایی افزود: صیادان برای فعالیت صید و صیادی نیازمند اختصاص سهمیه بنزین هستند و به همین منظور آمار شناورها از طریق تعاونی‌های صیاد جمع‌آوری و برای اختصاص سهمیه‌بنزین به ارگان‌های متولی امر ارسال شده است.

۴۳۰ فروند لنج صیادی و ۵۷۵ قایق موتوری در بنادر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده مشغول فعالیت صید و صیادی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار