برگزاری ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از برگزاری ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در مدارس دوره اول متوسطه استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی

سید مجتبی هاشمی ضمن اعلام این خبر گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریسِ درس تفکر و سبک زندگی به منظور ارتقای کیفی شیوه‌های تدریس دبیران درس تفکر و سبک زندگی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی به مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران ابلاغ شده افزود: ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر وسبک زندگی در پایه های هفتم و هشتم متوسطه اول در سال تحصیلی 99-98 برگزار می‌شود و کلیه دبیران درس تفکر و سبک زندگی شامل مربیان و معاونین پرورشی، مشاوران می‌توانند با ارائه طرح درس و فیلم تدریس از دروس اعلام شده در جشنواره مذکور شرکت نمایند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با عنایت به برنامه ابلاغی معاونت پرورشی و فرهنگی در زیر نظام پژوهش و ارزشیابی برنامه اجرایی سند تحول بنیادین با عنوان "مستندسازی تجربیات در حوزه عمل تربیت بر اساس مبانی نظری برای ارائه به نهادهای علمی بین المللی" و به ‌منظور افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملّی ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم اجرا می‌شود.

او مکتوب نمودن تجربیات و به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و اندوخته‌ها، ارتقای کیفی شیوه‌های تدریس دبیران درس تفکر و سبک زندگی(مربیان و معاونین پرورشی، مشاوران و ....)، اصلاح و تغییر نگرش‌های رایج و سنتی در شیوه‌های تدریس، ترغیب و تشویق دبیران به استفاده از روش‌های مختلف یاددهی ـ یادگیری، شناسایی و ترویج سایر روش‌های نوین یاددهی ـ یادگیری، فراهم کردن ایجاد فضایی شاد و پویا جهت کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته دبیران با تکیه ‌بر کاربست روش‌های تدریس فعال و مؤثر را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر وسبک زندگی در سه سطح اجرایی در مراحل شهرستان/منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود که در هرمرحله منتخبین مورد تقدیر قرار گرفته و نفرات برتر به مرحله بالاتر راه می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار