پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اردبیلی

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد اردبیل از پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اردبیلی

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: بیش از ۱۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در هشت ماهه نخست امسال توسط صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در هشت ماهه نخست امسال به خانوار تحت حمایت و محرومان جامعه از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است، گفت: در قالب تسهیلات کارگشایی، تسهیلات اشتغال و خودکفایی، تسهیلات خرید و ساخت مسکن و تسهیلات حمایتی ودیعه مسکن تلاش می‌شود بخشی از مشکلات مهم نیازمندان جامعه را برطرف کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر جامعه از تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت بهره‌مند شده‌اند، افزود: در کنار خدمات بلاعوض، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بدین طریق بخش قابل توجهی از گرفتاری‌های نیازمندان کاهش یابد.

دشتی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت و محرومان استان اردبیل پرداخت شد تا بتوانند بخشی از مشکلات‌شان را برطرف کنند، بیان کرد: از طریق تسهیلات کارگشایی به مسائل ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بی‌بضاعت رسیدگی شد تا مشکلات آن‌ها به حداقل برسد.

او با بیان اینکه اعطای تسهیلات کارگشایی از جمله خدمات مهم این نهاد در عرصه خدمت رسانی به نیازمندان است که به طور قرض‌الحسنه و با اقساط بلند مدت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی برای رفع مشکلات درمانی، تعمیر و مقاوم‌سازی مسکن، تأمین جهیزیه، تهیه لوازم اساسی منزل و سایر نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر پرداخت می‌شود تا وضعیت معیشتی آن‌ها بهبود یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان با اعلام اینکه ۲۴۰ نفر از مددجویان با دریافت تسهیلات خوداشتغالی از صندوق امداد ولایت استان اردبیل وارد بازار کار شده‌اند، بیان کرد: بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در اختیار مددجویان قرار گرفت تا بتوانند شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

دشتی با اشاره به اینکه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر یکی از برنامه‌ها و خدمات مهم کمیته امداد استان اردبیل است، تصریح کرد: رفع مشکل مسکن، مهم‌ترین دغدغه مددجویان را برطرف می‌کند تا مسیر توانمندسازی و خودکفایی آن‌ها هموارتر شود.

او با بیان اینکه ۱۶۰ مددجو با دریافت تسهیلات خرید و ساخت مسکن از سرپناه مناسب بهره‌مند شده‌اند، گفت: یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن از طریق صندوق امداد ولایت به خانوار تحت حمایت پرداخت شد تا منزل مناسبی تهیه کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه به ۲۰۰ خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر نیز در قالب تسهیلات ودیعه مسکن کمک شده است، بیان کرد: ۵۷۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط پرداخت شد که بتوانند در سرپناهی مقاوم و مناسب ساکن شوند.

دشتی با بیان اینکه از نیکوکاران استان اردبیل خواستاریم با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت، این نهاد را بیش از پیش در کمک‌رسانی به خانوار تحت حمایت و دیگر اقشار نیازمند جامعه یاری کنند، بیان کرد: سپرده‌گذاری و کمک‌های خیران در صندوق امداد ولایت، راهگشای بسیاری برای رفع مشکلات و توانمندسازی خانوار مستمند استان اردبیل است که این امر تسریع و تسهیل خودکفایی آن‌ها را رقم می‌زند.

او با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار