برگزاری جلسه کارگاهی بازی و یادگیری در منطقه۱۱

تهران (پانا) - کارگاه آموزشی پروژه ی بازی و یادگیری با حضور کارشناسان گروه های آموزشی و مدیران سرگروه بخش های مناطق 19 ، 16 ، 14 ،11 ،1 در دبستان بهشت منطقه 11 برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۲۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه کارگاهی بازی و یادگیری در منطقه۱۱

به گزارش روابط عمومی منطقه 11، در ابتدای جلسه، احمدی، رئیس اداره تکنولوژی شهر تهران درخصوص موضوع بازی و یادگیری گفت: گروهی از صاحب نظران بانگاهی سطحی گرایانه بازی را فعالیتی صرفا سرگرم کننده تلقی نموده و معتقدند که بازی عاری از ارزش است و عده ای بازی را یک فعالیتی بسیار جدی دانسته و فرصت های بازی را برای رشد و سلامت کودکان بسیار جدی دانسته و فرصت های بازی را برای رشد و سلامت کودکان بسیار حیاتی می دانند و مقاصدی نظیر پرورش و رشد جسمی ، هوشی ، اجتماعی ، عاطفی و جنبه های خلاق بر آن مترتب می دانند.
ایشان در ادامه افزودند: یادگیری نیز فرآیندی است پیچیده که نیازمند آمادگی ، انگیزه و هدف ، تجارب گذشته، رابطه کل و جزء ، تمرین و تکرار و محیط و موقعیت مناسب می باشد حال اگر این فرایند پیچیده درموقعیت و محیطی خوشایند صورت گیرد پیامدهای مطلوب و پایداری در پی خواهد داشت که "اتاق بازی و یادگیری" می تواند تا حدودی این شرایط را فراهم نماید.
در ادامه ی جلسه دکتر رزم آرا از مدرسین دانشگاه و صاحب نظر در حوزه بازی و یادگیری و تکالیف مهارت محور به ، تبیین مبانی انسان شناختی و معرفت شناسی این حوزه ها اشاره نمودند و بر همین اساس به تبیین جایگاه، اهداف و ضرورت بازی و یادگیری و تکالیف مهارت محور پرداخته و ضمن تشریح گام های اجرایی یک مدیر در اجرای پروژه بازی و یادگیری ، نقش تکالیف مهارت محور را در تثبیت و تعمیق یادگیری و آموزش شناختی به دانش آموزان ضروری دانستند.

در پایان جلسه ایشان چند کتاب با عناوین بازی درمانی ، بازی و اوقات فراغت ، تکالیف آموزشی ، تبیین فلسفه ی بازی و ...را به همکاران معرفی نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار